Materiał Partnera

Jak skontrolować doświadczonych pracowników obsługi klienta?

Jak skontrolować doświadczonych pracowników obsługi klienta?

Prowadzą jakikolwiek biznes, którego podstawowym elementem jest bezpośrednia obsługa klienta, dużą wagę należy przykładać do podnoszenia i aktualizowania stanu wiedzy i umiejętności naszych pracowników stojących na pierwszej linii frontu. Aby to jednak skutecznie czynić musimy ich również kontrolować i oceniać, często bez ich wiedzy, ale dla dobra wszystkich.

Tajemniczy klient czyli szpieg z krainy…

Każdy kto miał do czynienia z bezpośrednią obsługą klienta doskonale zna pojęcie tajemniczego klienta. Ujmując rzecz w kilku słowach, tajemniczy klient to wynajęta osoba, która poprzez zaaranżowanie sceny zakupu/sprzedaży, ocenia zgodność obsługi z którą ma do czynienia ze standardami i wytycznymi stosowanymi w danej firmie lub sklepie. Osoba tak powinna  cechować się dużym spokojem, spostrzegawczością ale przede wszystkim naturalnością. Badania przeprowadzane wśród pracowników poddawanych takim praktykom wskazują, że doświadczeni sprzedawcy bez większego problemu są w stanie rozpoznawać takie osoby. Wynika to często z faktu, że praca tajemniczego klienta jest oferowana osobom młodym bez większego doświadczenia, a także niedostatecznie a czasem i wcale nie przeszkolonym do takiego zadania.

Postaw na profesjonalnego szpiega…

Tajemniczy klient wydaje się być doskonałym sposobem na utrzymywanie wysokiego standardu obsługi klienta. Nie mniej jednak ze względów wspomnianych już powyżej, często tego typu kontrole doprowadzają do kuriozalnych sytuacji, a ich efekt jest często odwrotny do zamierzonego. Warto zatem rozejrzeć się za profesjonalnymi usługami w zakresie audytu i tajemniczego klienta. Obecnie na rynku istnieje duża liczba firm oferujących takie usług. Jedną z nich jest 4M-Media.pl, która oprócz usług audytu i tajemniczego klienta oferuje pełną gamę z zakresu reklamy i promocji. Dokonując wyboru firmy świadczącej takie usług należy przede wszystkim wziąć pod uwagę jej doświadczenie w tego typu audytach. Nie bez znaczenia będzie również dobór personelu przeznaczonego do wykonania takiego zadania. Powszechnie wiadomo, że firmy rekrutujące do takich chwilowych zleceń głównie studentów nie oferują usług w pełni profesjonalnych i tym samym przydatnych dla zleceniodawcy.

Zawczasu należy omówić również sprawę raportu wykonywanego po kontroli. Jego forma i treść będzie dla nas podstawowym narzędzie pracy nad ulepszaniem standardów obsługi klienta, warto więc aby był on przejrzysty i poruszał faktycznie istotne dla nas zagadnienia.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz