Artykuł sponsorowany

Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów? Biuro rachunkowe z Bydgoszczy

Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów? Biuro rachunkowe z Bydgoszczy

Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów najlepiej jest zlecić profesjonalnemu księgowemu, np. z Biura Rachunkowego A. Nowakowska R. Lewandowska w Bydgoszczy, aby mieć pewność, że podatek zostanie odpowiednio naliczony, a my unikniemy dodatkowych wizyt w Urzędzie Skarbowym. Niemniej jednak nie zaszkodzi nam podstawowa wiedza, dotycząca tej formy prowadzenia księgowości. Przyjrzyjmy się jej bliżej, aby wiedzieć, na czym dokładnie polega.

Księga przychodów i rozchodów jest jedną z bardziej popularnych form prowadzenia księgowości, zwłaszcza wśród małych podatników, rozliczających się na zasadach ogólnych, lub tych, rozliczających się liniowo. Ujmuje się w niej wszystkie przychody oraz koszty, związane z przedmiotem działalności podmiotu, otrzymane lub poniesione w okresie jej prowadzenia. Następnie, na podstawie tych informacji, dokonuje się wyliczenia zobowiązania podatkowego.

Kiedy i przez kogo?

Jeśli rozliczamy się na zasadach ogólnych lub liniowo, jesteśmy zobowiązani przez prawo do założenia omawianej księgi, zarówno w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej, jak i spółki jawnej, cywilnej oraz partnerskiej. Podatkową księgę przychodów i rozchodów powinno założyć się wraz z dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej. Do wybory mamy dwie formy: papierową oraz elektroniczną, przy czym elektroniczna jest dużo bardziej funkcjonalna i wygodniejsza dla podatnika. Specjalne programy same dokonują niezbędnych obliczeń, a także pomagają uporządkować gromadzone dokumenty.

Zasady prowadzenia księgi

Nadrzędną zasadą prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów jest rzetelność, jasność oraz przejrzystość, co gwarantuje renomowane Biuro Rachunkowe A. Nowakowska R. Lewandowska. Każdy przychód oraz koszt powinien być księgowany z chwilą jego poniesienia, na podstawie posiadanych dokumentów. Dane ujmuje się w odpowiednich tabelach, a następnie sumuje pod koniec miesiąca.    

W omawianej księdze powinny znaleźć się nie tylko wszystkie transakcje firmy, lecz także ponoszone przez nią inne koszty, związane z jej działalnością: pensje pracowników, opłaty za prąd, Internet, zakup materiałów, koszty szkoleń pracowniczych. Ponadto, oprócz przychodów i kosztów, w księdze należy ujmować również wartości remanentów, przeprowadzanych na koniec oraz na początek roku. Warto także zdać sobie sprawę, że struktura księgi przychodów i rozchodów nie może przyjąć dowolnej postaci, jej form jest ściśle określona. Każda z siedemnastu kolumn powinna być odpowiednio ponumerowana i zawierać wymagany opis. Zlecając prowadzenie księgi specjalistom z polecanego biura rachunkowego, możemy mieć pewność, że wszelkie formalności zostaną dopełnione.

Pozostałe usługi Biura Rachunkowego z Bydgoszczy

Obszar usług oferowanych przez Biuro Rachunkowe A. Nowakowska R. Lewandowska jest bardzo szeroki. Obejmuje między innymi prowadzenie księgowości, pomoc przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej, obsługę kadrowo-płacową. Przykładowy, bardziej szczegółowy zakres czynności to: sporządzanie deklaracji podatkowych, naliczanie wynagrodzeń, ewidencja VAT, sporządzanie wszelkich rozliczeń ZUS, rozliczanie deklaracji PIT o CIT oraz wiele innych. Osoby współpracujące z polecanym biurem rachunkowym mogą także liczyć na profesjonalne doradztwo podatkowe.

Opracowanie:
Bydgoszcz, Jana Karola Chodkiewicza 17
tel. 660 776 926
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz