Artykuł sponsorowany

Jak poradzić sobie z awarią prądu w biurze?

Jak poradzić sobie z awarią prądu w biurze?

Energia elektryczna stanowi podstawę funkcjonowania rozmaitych urządzeń wykorzystywanych w nowoczesnym biurze. To nie tylko komputery osobiste, drukarki czy skanery, ale również serwerownie. To na tych urządzeniach biurowych odbywa się zdecydowana większość pracy w firmie – począwszy od kontaktu z klientami, przez wykonywanie właściwych zadań aż po przechowywanie danych.

Instalacja elektryczna w biurze

Instalacja elektryczna w obiekcie biurowym zapewnia prąd nie tylko komputerom i urządzeniom biurowym, ale również innym niezbędnym elementom infrastruktury budynku. Podobnie jak w obiektach mieszkalnych i tu zasila ona urządzenia takie jak lodówka, kuchenka mikrofalowa czy klimatyzacja, a także system zabezpieczeń. W inteligentnych budynkach, które spotkać można coraz częściej, energia elektryczna wykorzystywana jest do obsługi niemal wszystkich procesów zachodzących w obiekcie, między innymi otwierania i zamykania drzwi czy okien. Oznacza to, że awaria zasilania może powodować nie tylko ogromne straty finansowe dla firmy, ale też sparaliżować jej działanie.

Ogromne znaczenie ma zatem właściwie wykonany projekt oraz montaż instalacji elektrycznej. Poprawna elektroinstalacja powinna charakteryzować się dostosowaną do ilości wyposażenia pomieszczeń liczbą gniazdek oraz obwodów odbiorczych. Niezwykle ważne jest też obliczenie potrzebnej mocy przyłączeniowej. Inaczej dochodzić będzie do przeciążeń i wyłączenia bezpieczników. Zasady projektowania instalacji dla budynków określonego rodzaju regulują przy tym odpowiednie przepisy. Inna ważna kwestia to zasilanie awaryjne, które, jak wskazuje nazwa, zapewnia zasilanie urządzeniom w przypadku awarii. Może to być tradycyjny agregat prądotwórczy lub zasilacz UPS. Tego rodzaju zabezpieczenie nie zmniejsza jednak znaczenia, jakie ma szybkie usunięcie awarii elektrycznej.

Jak postępować w przypadku awarii

Awaria elektroinstalacji to dla firmy poważny problem, który może skutkować utratą cennych danych. Dlatego należy pamiętać o przeprowadzaniu okresowej kontroli instalacji elektrycznej. Obowiązek ten spoczywa na właścicielach budynku oraz dostawcach energii, natomiast samo zadanie powierzyć należy serwisowi instalacji elektrycznych, takiemu jak działająca na terenie województwa wielkopolskiego firma Spinol Grzegorz Pluskota. W ramach takiej kontroli przeprowadzane są oględziny instalacji oraz pomiary elektryczne. Warto widzieć, że elektroinstalacja powinna być sprawdzana raz na pięć lat oraz doraźnie w sytuacji, gdy budynek zostanie uszkodzony w wyniku zdarzeń pogodowych.

Jeśli awaria ma miejsce w wynajmowanym biurze znajdującym się w większym obiekcie, musimy skontaktować się z administratorem budynku. To on angażuje odpowiednich specjalistów, którzy wyjaśnią przyczyny usterki i ją usuną. Natomiast w przypadku biura, które działa w budynku będącym naszą własnością, warto najpierw sprawdzić bezpieczniki oraz dowiedzieć się, czy problem pojawił się też w innych pobliskich budynkach. Kolejny krok to wezwanie serwisu instalacji elektrycznych. Pamiętajmy, że osoby, które nie mają odpowiednich kwalifikacji, nie powinny samodzielnie przeprowadzać napraw.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz