Artykuł sponsorowany

Jak poprawnie zamontować czujniki parkowania

Jak poprawnie zamontować czujniki parkowania

Mieszkając w mieście, korzystamy często z bardzo trudnych do zaparkowania miejsc. A obcieranie sąsiednich samochodów, nie należy do zgodnych z prawem. Jeśli więc mamy samochód nie zaopatrzony fabrycznie w czujniki parkowania, warto zainwestować w ten, stosunkowo niedrogi, aczkolwiek pożyteczny, zestaw czujników. Przy podstawowej wiedzy i instrukcji, możemy samodzielnie zamontować czujnik we własnym aucie.

Jaki czujnik parkowania zakupić

Dobry zestaw czujników cofania można kupić za 180 zł. Do tego trzeba doliczyć koszt montażu, chyba, że pokusimy się o samodzielne zainstalowanie sensorów. Jeśli cena jest za wysoka, to możemy najprostszy zestaw dostać już za 50 złotych. Sygnalizuje o przeszkodzie tylko dźwiękiem. Przydałby się jeszcze wyświetlacz pokazujący odległość od przeszkody i stronę samochodu narażoną na przytarcie. Koszt takiego ulepszenia szacuje się w okolicach 270 złotych. Tych tańszych nie warto kupować, nie są bowiem dobrze izolowane przed wilgocią i w razie zamoknięcia przestaną działać.

Montowanie czujników parkowania

Żeby zamontować zestaw, zazwyczaj trzeba wymontować zderzacz. Jeśli sensor będzie się często psuł, ciągły montaż zderzacza, trzymającego się na słabych zaczepach z tworzywa sztucznego, może nie być możliwy. Dlatego lepiej powierzyć instalacje firmie, która czujniki produkuje. Obejmie też nas gwarancja.

Jeśli mamy model samochodu, gdzie dostęp do zderzaka jest możliwy, możemy sami pokusić się o instalację czujników.

W tym celu musimy wykonać otworu w odległości zalecanej przez producenta. Trzeba odległości dobrze wymierzyć. W niektórych zestawach znajduje się szablon ułatwiający rozmieszczenie otworów. Skrajne czujniki najlepiej skierować lekko na boki, by obejmowały większy obszar wokół auta. Musimy je połączyć. Wyświetlacz montujemy z lewej strony deski rozdzielczej. Przewody prowadzimy w odpowiednim słupku, pod podsufitką i przeciągamy do bagażnika. Konieczny będzie demontaż podsufitki. Za boczną ścianą tapicerki bagażnika umieszczamy centralkę czujników i wpinamy do niej przewody.

Centralkę podłączamy do zasilania światła cofania. Właściwy przewód znajdujemy za pomocą próbnika elektrycznego. 

Następnie podłączamy czujniki do centralki w odpowiedniej kolejności. Musimy zaizolować złącza i zwrócić uwagę by przewody i centralka nie uszkodziła innych elementów samochodu. Musimy teraz z powrotem zmontować tapicerkę bagażnika i plastiki, które byliśmy zmuszeni odkręcić.

To już koniec. Wystarczy tylko przetestować działanie czujników.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz