Artykuł sponsorowany

Jak poprawnie przygotować materiały reklamowe do druku

Jak poprawnie przygotować materiały reklamowe do druku

Aby materiały reklamowe mogły pełnić swoje funkcje i zachęcać potencjalnych klientów do korzystania z oferty danej firmy, konieczne jest ich właściwe opracowanie. Ważnym elementem jest m.in. poprawne przygotowanie ich do druku.

Istota dobrego przekazu

Codziennie przez nasze ręce przewija się mnóstwo różnego rodzaju materiałów reklamowych, których zadaniem jest zachęcenie nas do skorzystania z usług danej firmy. Niektóre działają na nas bardziej, a inne mniej, co zależne jest nie tylko od oferty i treści ulotki, plakatu, czy gadżetu reklamowego, ale przede wszystkim od tego, w jaki sposób materiały te zostały opracowane graficznie. Dużą rolę odgrywa tu właściwe przygotowanie do druku.

-Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na drukowanie materiałów reklamujących jego biznes powinien przed zleceniem wydruku wziąć do ręki jakąkolwiek ulotkę lub jakikolwiek gadżet reklamowy i zastanowić się, czy materiały te budzą jego zaufanie czy raczej niechęć, a następnie uzasadnić swoje odczucia. Z tej analizy może wyciągnąć lekcję zarówno dla siebie, jak i dla swojej firmy – tłumaczy ekspert reprezentujący drukarnię cyfrową CYFRA z Wrocławia.

Warto pamiętać, że siła komunikatu zależy od kilku czynników, do których zaliczyć można kolorystykę, układ graficzny, format, rodzaj papieru, a także krój i rozmiar czcionek. Ważna jest nawet farba drukarska.

Przygotowanie do druku

Nieważnie jak dobry będzie projekt materiałów reklamowych – jeśli nie zostanie odpowiednio przygotowany przed oddaniem go do drukarni, to efekt końcowy całej pracy może być dosyć marny. Aby uniknąć kosztownych błędów, koniecznie należy wraz z materiałami przekazać drukarni oryginalną grafikę lub logo w wersji wektorowej („w krzywych). Istotne jest, by materiały opracować w programie komputerowym charakteryzującym się zrozumiałymi i jednoznacznymi parametrami technicznymi. Drukarnia sprawdzi i oceni otrzymane materiały pod kątem zgodności z technologiami nadruku, a następnie na ich podstawie (o ile okaże się to możliwe) przygotuje ostateczny projekt graficzny artykułu reklamowego. Po zatwierdzeniu projektu przez klienta materiały reklamowe mogą zostać wydrukowane.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz