Jak otworzyć warsztat samochodowy?

Jak otworzyć warsztat samochodowy?

Liczba zarejestrowanych samochodów w Polsce rośnie z roku na rok. To dobra wiadomość dla tych, którzy swoją przyszłość wiążą z pracą mechanika. Chcesz prowadzić warsztat? Przeczytaj, z czym wiąże się prowadzenie takiej działalności i jak założyć warsztat samochodowy. Dowiedz się jakie wymagania formalne musisz spełnić, jak znaleźć odpowiednie miejsce i o jakim wyposażeniu pamiętać.

Własny warsztat samochodowy - usługi

Warsztat samochodowy zajmuje się różnego rodzaju naprawami, konserwacją i przebudową pojazdów. Do czynności wchodzących w zakres oferty serwisów wchodzą między innymi:

Obecnie bardzo popularną ofertą jest również mobilny warsztat samochodowy. Jest to usługa obejmująca dojazd w wybrane przez klienta miejsce i dokonanie naprawy uszkodzonych części. To świetne rozwiązanie dla osób, którym zależy na czasie – jeśli chcemy trafić do klientów ceniących nowoczesność, pomyślmy o wprowadzeniu takiej usługi w naszym warsztacie.

Otwarcie warsztatu samochodowego

Wymagane formalności

Jeśli chcesz założyć warsztat samochodowy, nie są ci potrzebne licencje ani specjalne pozwolenia. Konieczne jest jedynie zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej. W tym celu musisz udać się do urzędu miasta lub gminy z dowodem osobistym i wypełnionym wnioskiem CEIDG, w którym konieczne jest wskazanie takich danych, jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres prowadzonej działalności, numer NIP i PESEL, nazwa firmy i data od której będzie prowadzona działalność. W dokumencie musimy też wskazać rodzaj działalności, wybraną formę opodatkowania i określić formę przechowywania dokumentów rachunkowych.

Po założeniu działalności pozostaje nam zakup odpowiedniego sprzętu, wynajem lokalu i zatrudnienie pracowników. Oprócz wykwalifikowanych mechaników pomyślmy o skorzystaniu z usług księgowej, która zajmie się finansami naszej firmy.

Biznesplan warsztatu samochodowego

Jeszcze przed rejestracją działalności, dokładnie przemyślmy, do kogo kierujemy swoją ofertę i napiszmy odpowiedni biznesplan. W małym mieście dobrym pomysłem będzie szeroki zakres usług, w dużym lepiej sprawdzi się warsztat nastawiony na konkretną grupę odbiorców, np. właścicieli nietypowych marek aut.

Powinniśmy także zastanowić się, jakich napraw będziemy dokonywać – odpowiednio dobrany zakres usług pozwoli nam zyskać przewagę nad konkurencją. Możemy nastawić się na naprawę usterek wszelkiego typu lub zdecydować się na konkretną specjalizację. Pamiętajmy jednak, że im większy zakres usług, tym większy koszt potrzebnego wyposażenia.

Na koniec konieczne jest ustalenie cennika. Przy jego tworzeniu weźmy pod uwagę rodzaj oferowanych usług i lokalizację warsztatu.

Reklama warsztatu

Aby nowo utworzony serwis samochodowy zyskał stałych klientów, musimy postawić na jego promocję. Zdecydujmy się na założenie strony internetowej, postawmy również na konto w mediach społecznościowych np. na Facebooku. Dobrym pomysłem są również plakaty reklamowe i ulotki z logo warsztatu samochodowego i spisem usług, które oferujemy. Ciekawym rozwiązaniem jest też reklama w wyszukiwarkach internetowych i bazach firm.

Aby promocja naszej firmy była skuteczna, możemy skorzystać z usług agencji marketingowej. Ta inwestycja z pewnością się opłaci, a po jakimś czasie najlepszą reklamą będą nasi stali klienci i pozytywne opinie na stronach internetowych i w social mediach.

Koszty założenia warsztatu samochodowego

Chociaż prowadzenie warsztatu samochodowego nie wymaga dużych formalności, musimy pamiętać, że, aby osiągnąć zysk, najpierw konieczna jest inwestycja. Odpowiednie wyposażenie warsztatu samochodowego, lokalizacja i odpowiednia promocja wymagają niemałych nakładów finansowych. A to dopiero początek – warsztat wymaga bowiem stałego rozwoju i dostosowywania oferty do sytuacji rynkowej. Ciągły rozwój motoryzacji to nie tylko ulepszanie warsztatu, ale i wiedzy technologicznej mechaników, których zatrudnimy.

Oceń artykuł (0)
0,0
Komentarze
Dodaj komentarz