Materiał Partnera

Jak montuje się nowoczesną sekwencyjną instalację gazową w samochodzie? Sprawdź!

Jak montuje się nowoczesną sekwencyjną instalację gazową w samochodzie? Sprawdź!

Gaz jest paliwem znacznie tańszym niż zwykła benzyna czy ropa – to wiedzą już wszyscy. Dlatego wielu kierowców decyduje się na modyfikowanie swoich aut tak, by jeździły na gaz. Ważne jest tu jednak bezpieczeństwo i zastosowanie nowoczesnych technologii, które pozwolą nie tylko zmniejszyć opłaty za paliwo, ale sprawią też, że nasz samochód nie straci osiągów. Jedną z najciekawszych propozycji w tym zakresie są instalacje sekwencyjne.

Co to jest instalacja sekwencyjna?

Taka instalacja jest bardzo uniwersalna. Można ją zastosować właściwie przy każdym silniku, który posiada wielopunktowy wtrysk paliwa. Dzięki stałej kontroli ciśnienia gazu system umożliwia samoczynne przejście na benzynę, kiedy skończy się gaz w zbiorniku. Kierowca nawet nie odczuwa tej zmiany. Podobnie jest w przypadku przełączania zasilania z benzyny na gaz – auto zwykle zaczyna pracę na benzynie, a kiedy warunki są już odpowiednie do przejścia na gaz, komputer sam dokonuje przełączenia. Wtryskiwacze benzyny zostają wyłączone, a wtryskiwacze gazu włączone. Jeśli instalacja została odpowiednio skalibrowana, wszystko będzie przebiegać bez najmniejszych problemów.

Krok po kroku

Zanim rozpocznie się montaż instalacji sekwencyjnej w samochodzie, trzeba sprawdzić, w jakim pojazd jest stanie. W przypadku jakichkolwiek problemów w zasilaniu benzyną osiągnięcie właściwego efektu będzie niemożliwe. Auto najczęściej badane jest przy pomocy specjalnego komputera, który sprawdza, w jakim stanie są wszystkie podzespoły – równie ważne jak układ zasilania benzyną jest działanie zapłonu. Jeśli auto jest sprawne, następnym krokiem jest zamontowanie zbiornika na gaz – najczęściej montuje się go w miejscu koła zapasowego. Zbiornik posiada wielozawór, który opróżnia go z gazu, ale także zabezpiecza gaz znajdujący się w środku. Trzeba też zamontować element, który umożliwi tankowanie – wlew gazu zwykle montuje się w zderzaku. Niezbędne są też przewody, którymi gaz ze zbiornika będzie trafiać do reduktora – najlepsze są te elastyczne, które łatwo się układa. Co dalej?

Zdecydowanie najwięcej pracy jest pod maską. To właśnie tutaj montowany jest reduktor, który dzięki gorącej wodzie, pochodzącej z układu chłodzenia podgrzewa gaz tak, by z fazy ciekłej przeszedł w fazę lotną. Bardzo ważne jest, aby podłączyć się do odpowiednich przewodów wodnych, bo tylko wtedy reduktor szybko się nagrzewa i utrzymuje właściwą temperaturę. Reduktor dobierany jest w zależności od mocy auta – mówi nasz ekspert z firmy Neptun. Dystrybutor Elpigaz. Samochodowe instalacje gazowe, autogaz. Między reduktorem a wtryskiwaczem montuje się filtr, który wymaga regularnej wymiany. Pod maską umieszczany jest też komputer gazowy, który steruje pracą całego układu. Gaz z wtryskiwaczy do silnika dociera dzięki specjalnemu nyplowi, który powinien znajdować się jak najbliżej wtryskiwacza benzyny. Ważnym elementem instalacji jest też czujnik ciśnienia, który zbiera i przetwarza informacje o podciśnieniu w kolektorze i ciśnieniu w listwie wtryskowej. Jeśli sekwencyjna instalacja gazowa zostanie wykonana starannie, będzie nam bardzo dobrze i długo służyć.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz