Materiał Partnera

Jak dziś dobrać reduktor LPG do mocy auta?

Jak dziś dobrać reduktor LPG do mocy auta?

LPG jest na pewno niezwykle istotnym elementem współczesnego rynku motoryzacyjnego. W końcu gaz jest niemal dwa razy tańszy niż benzyna, a więc jego popularność nie może dziwić. Pewne problemy sprawia jednak sam montaż instalacji gazowej. Co warto wiedzieć w tym przypadku i na co należy zwrócić uwagę? Jak dobrać reduktor LPG odpowiednio do mocy samochodu?

Nowoczesne reduktory

Najnowsze rozwiązania oparte są na zaawansowanych jednostkach elektronicznych sterujących i na uprzędzeniach mechanicznych – wtryskiwaczach i reduktorach. To od tych drugich zależy prawidłowa praca silnika auta. W tym przypadku nie warto oszczędzać. Wysokiej jakości części są oczywiście droższe, ale jednocześnie bardziej wytrzymałe i efektywniejsze. Niższa jakość w praktyce często przekłada się na kłopoty z poprawnym funkcjonowaniem całej instalacji gazowej. Jak więc wybrać odpowiedni reduktor do swojego samochodu? Okazuje się, że spore znaczenie ma tutaj moc auta.

Dostosowanie reduktora do reszty silnika

Wszystkie komponenty instalacji LPG powinny być dostosowane oczywiście do fabrycznych parametrów silnika samochodowego – inny reduktor sprawdzi się w przypadku jednostek o dużej mocy, a inny służy do słabszych silników. Jeśli nie jesteśmy pewni, jaki reduktor powinniśmy kupić, warto skonsultować się z obsługą dobrego sklepu motoryzacyjnego, takiego jak AG Sklep. Modele wydajniejsze są oczywiście droższe. Jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, że tylko właściwy reduktor nie przekłada się na spadek dynamiki jazdy auta. Kierowca nie odczuwa wówczas różnicy w czasie przyspieszania czy podczas wyprzedzania na dużych prędkościach. Za to odpowiada również sposób dostarczania właściwej ilości rozprężonego gazu. Mieszanka uboga może doprowadzić nawet do przegrzania się silnika.

Co zależy od jakości reduktora?

Reduktor to najważniejszy element każdej instalacji gazowej za wyjątkiem instalacji tzw. V generacji. Od jego jakości i odpowiedniego wyboru oraz od stanu technicznego urządzenia zależy w dużej mierze zachowanie silnika auta zasilanego LPG. Reduktory odpowiedzialne są m.in. za redukcję ciśnienia gazu, odparowywanie mieszaniny propanu i butanu czy zapewnienie silnikowi odpowiedniej ilości gazu. W przypadku systemów I i II generacji montaż reduktora wpływa istotnie na całą pracę gazowego układu zasilania. Reduktor powinien być zamontowany równolegle do osi podłużnej auta. Wówczas siły bezwładności od ruchu samochodu nie wpływają na jego membranę. W nowszych instalacjach generacji IV nie ma to już natomiast tak dużego znaczenia.

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz