Artykuł sponsorowany

Jak działa ogrzewanie postojowe?

Jak działa ogrzewanie postojowe?
Zima dla kierowców to niezwykle ciężki okres. Nie dość, że dokucza nam niezwykle nieprzyjemna aura, często z opadami śniegu, słaba widoczność oraz bardzo niewygodne warunki na drogach, to na dodatek wchodząc do auta musimy się zmagać z nieprzyjemnym chłodem. Na szczęście istnieje bardzo dobry sposób, żeby choć trochę uprzyjemnić sobie eksploatację samochody. Jest nim ogrzewanie postojowe.

Zasada działania ogrzewania postojowego

Jak sama nazwa wskazuje, ogrzewanie postojowe umożliwia nam ogrzanie wnętrza samochodu w trakcie postoju, przy zgaszonym silniku. System działa wykorzystując układ wentylacji samochodu oraz układ chłodzenia silnika. Jego główną częścią jest zamontowany pod maską samochodu nieduży agregat grzewczy, który jest zasilany bezpośrednio paliwem ze zbiornika samochodu, dzięki czemu jest całkowicie niezależny od silnika i może działać w trakcie, gdy ten jest zgaszony.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, specjalista z firmy Autoklima-Ogrzewania z Gdańska: Dzięki posiadaniu systemu ogrzewania samochodowego nie będziemy mieć więcej problemu z porannym skrobaniem szyb oraz nie będziemy musieli więcej wchodzić do schłodzonego samochodu. Obecnie na polskim rynku dostępne są systemy dwóch głównych producentów: Webasto i Eberspächer. Nasza firma oferuje urządzenia obu tych firm. Oprócz tego mamy do wyboru dwa różne rodzaje systemów: wodne i powietrzne.

Charakterystyka systemów powietrznych

Ogrzewanie powietrzne nazywane jest często także ogrzewaniem suchym. Tego typu systemy najczęściej są montowane w samochodach ciężarowych oraz w samochodach dostawczych. Ich działanie polega na pobieraniu z wnętrza samochodu oraz z przestrzeni ładunkowej (oczywiście jeżeli chcemy, aby ona także była ogrzewana) schłodzonego powietrza, a następnie ogrzewania go i ponownego wdmuchiwania do wnętrza. Moc grzania może być sterowana przez kierowcę za pomocą pilota lub specjalnego panelu. Kierowca może również zaprogramować urządzenie, aby włączało się o określonej godzinie.

Z technicznego punktu widzenia, włączenie ogrzewania postojowego powoduje włączenie dmuchawy, która przewietrza komorę spalania. Następuje także włączenie elementu żarowego, co powoduje zapalenie podawanego przez pompkę paliwa. Pobrane przez dmuchawę zimne powietrze jest przepychane przez rozgrzany wymiennik agregatu, dzięki czemu się ogrzewa, a następnie jest z powrotem wdmuchiwane do wnętrza auta. Wszystkie powstałe w wyniku spalania gorące gazy są wydmuchiwane z samochodu przez wylot spalin.

Charakterystyka systemów wodnych

Wodne systemy ogrzewania postojowego, w odróżnieniu od systemów powietrznych, zamiast powietrza ogrzewają płyn chłodniczy w samochodzie. Ogrzany przez agregat płyn trafia do nagrzewnicy, która wykorzystuje go do ogrzania przepływającego przez nią powietrza. Następnie ciepłe powietrze transportowane jest kanałami powietrznymi do wnętrza auta. Tego typu systemy ogrzewania postojowego stosowane są przede wszystkim w samochodach osobowych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz