Artykuł sponsorowany

Jak dbać o silnik z wtryskiem Common Rail? Zapytaliśmy specjalistę z firmy Diesel Expert!

Jak dbać o silnik z wtryskiem Common Rail? Zapytaliśmy specjalistę z firmy Diesel Expert!

Jeszcze do niedawna silniki diesla kojarzyły się z hałasem i niską kulturą pracy. Prawdziwy przełom nastąpił w 1997 roku, kiedy to po raz pierwszy zastosowano w nich system Common Rail, dzięki któremu nowe silniki wysokoprężne mogły pracować ciszej i z większą efektywnością. System bezpośredniego wtrysku paliwa z powodzeniem stosowany jest do dzisiaj, jednak silniki, które są w niego wyposażone, wymagają troskliwej konserwacji. Co powinna ona obejmować? Na to pytanie odpowie specjalista z firmy Diesel Expert w Posądzy.

Jak zbudowany jest układ Common Rail?

Układ Common Rail składa się ze sterownika, pompy niskiego ciśnienia, pompy wysokiego ciśnienia, zbiornika wysokiego ciśnienia (listwy Common Rail) oraz wtryskiwaczy. System ten charakteryzuje się dużą precyzją i doskonałą synchronizacją pracy, za co odpowiada wspomniany wyżej sterownik. Jak działa silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail?

Najpierw paliwo zasysane jest ze zbiornika przy pomocy pompy niskociśnieniowej, która tłoczy je do filtra pod ciśnieniem około 4 bar. Następnie paliwo trafia do pompy wysokiego ciśnienia, gdzie zostaje sprężone do ciśnienia około 1600-1800 bar. W takiej postaci olej napędowy zostaje przekazany do listwy Common Rail, która dystrybuuje go do wtryskiwaczy. Te natomiast dozują paliwo w małych dawkach wprost do komory spalania.

- tłumaczy specjalista z firmy Diesel Expert, która może się pochwalić ponad 10-letnim doświadczeniem w naprawie i konserwacji silników wysokoprężnych.

Sprawdź też: Czy opłaca się kupić samochód z silnikiem Diesla?

Jak wygląda konserwacja silnika z systemem Common Rail?

Prawidłowa eksploatacja samochodu ma kolosalne znaczenie dla utrzymania wszystkich podzespołów w dobrej kondycji. Jednostka napędowa, jako serce auta, wymaga szczególnej uwagi. Pierwsze, co powinien zrobić posiadacz pojazdu z silnikiem Common Rail, to kupować dobrej jakości olej napędowy. Jak informuje serwisant z firmy Diesel Expert, niskojakościowe paliwo może szybko doprowadzić do zanieczyszczenia otworów rozpylaczy, co znacząco obniży precyzję pracy całego układu. Kolejną ważną rzeczą jest obowiązkowa wymiana filtrów po przejechaniu 40-60 tys. km. Raz na 10 lat warto również pomyśleć o przepłukaniu układu paliwowego Common Rail, co robi się także przy okazji wymiany szyny wtryskowej. Ostatnia istotna kwestia – wtryskiwacze. Choć te zastosowane w silnikach z systemem Common Rail nie mają skomplikowanej budowy, mogą ulec uszkodzeniu na skutek zbyt mocnego zanieczyszczenia. Wymiana wtrysków bywa kłopotliwa i droga, dlatego też firma Diesel Expert oferuje ich kompleksową regenerację. Polega ona na demontażu wtryskiwaczy, ocenie ich parametrów technicznych, dokładnym oczyszczeniu części składowych oraz ponownym montażu, po uprzednim teście sprawności. Zastosowanie się do powyższych wskazówek znacząco obniży ryzyko awarii diesla i pozwoli kierowcy na bezproblemową eksploatację auta.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz