Ile kosztuje wynajęcie hali składowej?
Wynajem hali, w której realizowane są procesy magazynowe, to korzystne rozwiązanie dla wielu firm. Klient nie musi dysponować własną, często ogromną przestrzenią, a po znalezieniu odpowiedniej lokalizacji może w krótkim czasie wprowadzić się i rozpocząć działalność. Jest to najprostszy i bardzo często wybierany sposób na pozyskanie niezbędnej powierzchni przemysłowej. Sprawdź, ile może kosztować wynajęcie hali i co składa się na taki koszt!
Wynajem hali składowej – co otrzyma klient?
Hale magazynowe na ogół wznoszone są w wymiarach ustandaryzowanych na rynku. Różnice pomiędzy kolejnymi obiektami mogą być przez to nieznaczne, co stanowi duże ułatwienie dla klientów. Nie muszą oni bowiem w bardzo skrupulatny sposób sprawdzać parametrów budynków.
Typowe właściwości hal składowych to:
- siatki słupów wyznaczających podział powierzchni,
- odporność ogniowa,
- wytrzymałość posadzki,
- instalacja grzewcza,
- dopływ światła dziennego.
Umowy na wynajem hal składowych są przygotowywane indywidualnie i od ich zapisów w dużej mierze zależy koszt wynajmu. Duże znaczenie ma tu również czas, na jaki obiekt jest wynajmowany. W większości przypadków jest to od 3 do nawet 5 lat. Nie bez znaczenia dla ostatecznego kosztu będą ustalenia dotyczące adaptacji budynku do potrzeb i oczekiwań klienta.
Koszty wynajmu hali
Jak wskazują specjaliści firmy Operis sp. z o. o., do podstawowego, indywidualnie ustalanego kosztu wynajmu hali mogą być doliczone koszty elementów dodatkowych. Przykładem są wszelkie ulepszenia, które wynikają z indywidualnych życzeń klienta.
Struktura opłat hali przemysłowej na ogół zawiera trzy elementy, wyszczególnione na fakturze. Pierwszą z nich jest czynsz, a więc kwota za pozostawienie powierzchni magazynowej do dyspozycji klienta. Obowiązuje ona przez cały czas trwania umowy i może podlegać corocznej indeksacji. Mogą się z nią wiązać określone rabaty i bonusy, które znacznie obniżą wysokość czynszu.
Drugim ważnym elementem są ponoszone koszty eksploatacyjne. Najemca na ogół płaci comiesięczne zaliczki na ich pokrycie, a ich ostateczne rozliczenie dokonywane jest raz w roku. Mogą to być np.: podatek od nieruchomości, ubezpieczenie, odśnieżanie, koszty zarządzania i administracji budynkiem, koszty obsługi terenów zielonych i ochrony obiektu.
Ostatnim elementem są opłaty wynikające z zużycia mediów, a więc naliczane zgodnie z zainstalowanym w obiekcie licznikiem.
Na ogół koszty dotyczące utrzymania porządku w wynajmowanej hali, ubezpieczenia składowanego w niej towaru lub wywozu odpadów zostają po stronie najemcy.