Artykuł sponsorowany

Grawer laserowy i druk UV, czyli technologie nowoczesnej reklamy

Grawer laserowy i druk UV, czyli technologie nowoczesnej reklamy

Grawerowanie laserem oraz zastosowane druku UV znalazły szerokie zastosowanie w reklamie przy produkcji materiałów promocyjnych. Są one szybkie, bezpieczne, dają produkty wysokiej jakości i mogą być stosowane na różnych powierzchniach. Ich zaletą jest także dostępność. Na czym jednak polegają i dlaczego warto z nich korzystać? Odpowiedzi na te pytania poznacie w poniższym artykule.

Druk materiałów

Poligrafia to dziedzina, która nieustannie się rozwija. Na jej przestrzeni wymienić możemy kilkanaście technik druku, stosowanych na większą i mniejszą skalę – szczególnie często w druku materiałów reklamowych. Usługi w zakresie ich projektowania i wykonywania oferuje agencja reklamowa Again.

Różnica między drukiem UV a drukiem na zwykłych drukarkach atramentowych sprowadza się do stosowania tuszy polimerowych w przypadku tego pierwszego oraz do utrwalania nadruku światłem UV.

Druk UV polega na drukowaniu ciekłymi polimerami, które ulegają polimeryzacji pod wpływem promieniowania ultrafioletowego emitowanego przez lampy LED zamontowane przy głowicy drukarki. Powstały w ten sposób druk ma formę cienkiej warstwy plastiku.

Tu niezwykle uniwersalna technika – pozwala na zadruk na różnych materiałach, od papieru przez kartony, tkaniny, folie, płyty PCV, po szkło. Doskonale sprawdza się w druku wielkoformatowym banerów, jak i na małych elementach. Odporność na czynniki atmosferyczne to powód, dla którego problemem nie będzie stosowanie druku UV na zewnątrz. Możliwości jest więc wiele. Ponadto, to metoda całkowicie bezpieczna, którą można stosować w pomieszczeniach użytkowych takich jak biura. Wysoka jakość druku widoczna jest w wiernym odwzorowaniu kolorów i dokładności wydruku.

Jest to także technika pozwalająca na druk wypukłego pisma, które odczytają niewidomi – możliwe to jest poprzez wielokrotny zadruk.

Grawerowanie

Kojarzy nam się ono zazwyczaj z indywidualnością i elegancją. Powszechne jest przecież wykonanie grawerowania na upominkach, które mają być dla obdarowywanego wyjątkowe – na przykład na biżuterii.

Również w reklamie metoda ta jest niezwykle popularna. Powodem tego jest grawerowanie laserowe, które pozwala w szybki i bezpieczny sposób spersonalizować najróżniejsze gadżety reklamowe.

Laser jest precyzyjnym narzędziem, dzięki czemu problemu nie stanowią małe, detaliczne grawerowania. Wpływa to też na końcowy wygląd, które jest estetyczne i trwałe. Grawerowanie laserem możemy wykonać na rozmaitych materiałach, do których należą między innymi szkło, ceramika, kamień, guma, marmur, a nawet srebro.

Dlatego też dzięki tej metodzie wykonanie artykułów reklamowych takich jak kubki czy długopisy z logo firmy będzie niezwykle proste. Jednocześnie sprawi, że gadżet wyda się osobisty, co może jedynie wzmocnić oddziaływanie reklamy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz