Artykuł sponsorowany

Grafiki podłogowe. Jakie standardy powinny spełniać?

Grafiki podłogowe. Jakie standardy powinny spełniać?

Specjaliści od marketingu poszukują coraz to nowszych sposobów na skuteczne promowanie marek. Tradycyjne środki przekazu są bowiem eksploatowane tak intensywnie, że ciężko się wyróżnić na tle konkurencji. Dlatego też coraz większą popularnością cieszą się nieoczywiste nośniki reklamy, czego przykładem mogą być grafiki podłogowe. Czym się one charakteryzują?

Oryginalna reklama

Grafika podłogowa to oryginalny pomysł na umieszczenie przekazu reklamowego w przestrzeni publicznej. Ponieważ bardziej tradycyjne formy reklamy umiejscowione na billboardach, w witrynach czy na ścianach budynków, np. w formie frontlitów czy podświetlanych plakatów nie robią już tak dużego wrażenia, a poza tym przestrzeń publiczna jest nimi przesycona, specjaliści od marketingu chętnie sięgają po bardziej nieoczywiste środki przekazu. Znakomite rozwiązanie stanowią tu podłogi, czyli powierzchnie intensywnie użytkowane o ogromnym potencjale reklamowym. Dotychczas niezagospodarowane do takich celów, dzisiaj służą jako podłoża, na których umieszcza się różnorodne grafiki reklamowe. Mogą to być intrygujące obrazy, logotypy konkretnych marek lub też proste symbole, np. strzałki kierujące do sklepu. Często mają one charakter krótkoterminowy, dzięki czemu wykorzystuje się je na potrzeby aktualnych kampanii reklamowych czy ograniczonych czasowo akcji promocyjnych. To rozwiązanie chętnie wykorzystywane na chodnikach i korytarzach w galeriach handlowych oraz w supermarketach, gdzie każdego dnia panuje duży ruch. Z tego powodu grafiki podłogowe powinny być nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wytrzymałe.

Wysoka jakość grafiki

Nawet najbardziej atrakcyjny dla potencjalnego klienta przekaz reklamowy nie spełni swojej funkcji, jeśli grafika będzie prezentowała się nieestetycznie. Ścierająca się farba sprawi, że reklama będzie nieczytelna i może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek marki. Dlatego też warto zadbać o wysoką jakość grafiki podłogowej. Istotne znaczenie ma tu zastosowanie markowych maszyn drukujących. Znakomicie sprawdzają się tu drukarki UV, które znaleźć można w ofertach renomowanych producentów, czego przykładem jest koncern FUJIFILM Sericol Polska. Nowoczesna maszyna pracująca z dużą wydajnością i przy użyciu wysokiej jakości farb uv sprawi, że stworzona przy jej pomocy grafika podłogowa będzie naniesiona precyzyjnie, trwała i efektowna, dzięki czemu przykuje uwagę potencjalnych klientów i zachęci ich do dokonania zakupu, budując tym samym pozytywny wizerunek promującej się w ten sposób marki.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz