Artykuł sponsorowany

Eksperci z firmy Auto-Mix potwierdzająfakty i obalają mity na temat opon używanych i nowych, ich serwisowania oraz przechowywania

Eksperci z firmy Auto-Mix potwierdzająfakty i obalają mity na temat opon używanych i nowych, ich serwisowania oraz przechowywania

Kiedy należy zmienić opony? Czy można to zrobić samodzielnie? A może należy udać się do sprawdzonego serwisu ogumienia? Lepiej kupić opony nowe, czy też używane? Znasz odpowiedzi na te pytania? To świetnie. Porównaj je z opiniami ekspertów z serwisu opon Auto-Mix i sprawdź, czy dbasz o swój samochód we właściwy sposób, zapewniając tym samym bezpieczeństwo w podróży zarówno sobie, jak i swoim bliskim.

Opony należy wymienić dopiero w momencie, kiedy bieżnik będzie łysy – fałsz

Rzeczywiście, w świetle prawa ogumienie musi zostać wymienione, jeżeli głębokość bieżnika spłyci się do wartości 1,6 mm. Nie oznacza to jednak, że na jednym zestawie można jeździć cały czas. Opony dzielą się na letnie i zimowe. Każdy z tych modeli cechuje inny kształt bieżnika, wykonane są ponadto z różnych mieszanek gum i komponentów. Przyjmuje się, że do serwisu samochodów osobowych czy dostawczych, w zależności pod posiadanego przez siebie pojazdu, należy się udać w momencie, kiedy średnia temperatura w ciągu doby wynosi +7 stopni.

Zimówki przegrzewają się w wyższych temperatura, co skutkuje szybszym ich zużyciem, wydłużeniem drogi hamowania, obniżeniem przyczepności oraz zwiększeniem spalania. Z kolei opony letnie w niskich temperaturach nie są w stanie odprowadzić nadmiaru wody. Ślizgają się i zmniejszają możliwość manewru, co jest bardzo niebezpieczne

– tłumaczy ekspert z firmy Auto-Mix zajmującej się obsługą aut ciężarowych i osobowych w zakresie sprzedaży opon, ich wymiany oraz prostowania felg.

Opony ciężarowe można wymienić tylko w serwisie samochodów dostawczych – prawda

Obecnie bazuje się na oponach bezdętkowych. Oznacza to, że powietrze wdmuchiwane jest bezpośrednio pomiędzy felgę a założoną na nią oponę. Aby nie uchodziło, połączenie musi być szczelne, co wymaga zastosowania specjalnej pasty, smaru lub ułatwiającego montaż talku, a ponadto specjalnego urządzenia. Wymiana samej opony nie jest zatem możliwa w warunkach domowych. Da się natomiast zmienić całe koło.

Koła muszą zostać dokładnie przykręcone, w przeciwnym razie śruby mogą się poluzować, a nawet odkręcić. Jeśli tak się stanie, koło odpadnie w trakcie jazdy. Nie trudno się domyślić, jakie mogą być tego skutki. Dlatego też warto jednak poświęcić kilka złotych i skorzystać z usług serwisu. Usługi tego typu naprawdę nie są drogie.

– wyjaśnia ekspert z firmy Auto-Mix, oferującej wulkanizację, a także sprzedaż oraz wymianę opon tir i osobowych.

Zakup nowych opon jest bezpieczniejszy od kupna modeli używanych – tak i nie

Oczywiście, nabywając komplet nowego ogumienia, zyskuje się gwarancję, że spełnia on wszystkie wytyczne, wymagane prawem, został właściwie wyprodukowany i ma odpowiednią głębokość bieżnika. Cena jest jednak w tym przypadku stosunkowo wysoka. Osoby, których nie stać na taką inwestycję, mogą z powodzeniem nabyć opony używane. Nie poleca się jednak dokonywania transakcji z niesprawdzonym dostawcą. Chociaż koszt nabycia używanych gum jest kusząco niski, nigdy nie wiadomo, w jaki sposób poprzedni właściciel je traktował, jak były przechowywane, jaka jest ich historia. Jeśli już kupować używane opony, należy to robić w sprawdzonym serwisie, który dokładnie sprawdził wcześniej oferowane przez siebie modele, a ponadto poddał wulkanizacji te, które tego wymagały. Tylko wówczas można mieć gwarancję, że nabyty komplet jest w pełni bezpieczny w użytkowaniu.

Opracowanie:
Daleszyce, Sienkiewicza 90
tel. 608 771 283
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz