Artykuł sponsorowany

Ekspansja zagraniczna na Amazonie

Ekspansja zagraniczna na Amazonie

Planujesz ekspansję zagraniczną na Amazonie lub Kaufland.de? Skorzystaj z darmowej wiedzy ekspertów

Prowadzenie własnego biznesu i dbanie o jego rentowność to nie lada wyzwanie – i to bez względu na liczbę oferowanych artykułów czy regiony, na których operujemy. Konsumenci przeważnie nie zastanawiają się nad procesami, które zachodzą w tle, kiedy bez skrępowania dodają kolejne produkty do koszyka. Co innego przedsiębiorcy – oni doskonale wiedzą, jak wygląda cały mechanizm i co niesie za sobą każda, nawet najmniejsza transakcja kupna i sprzedaży.

Ogrom papierkowej roboty i formalności, miesiące (a czasem nawet lata) przygotowań związanych z poszerzaniem asortymentu sklepu oraz szczególna dbałość o spakowanie i dostarczenie zamówienia na czas to tylko niektóre aspekty prowadzenia sklepu internetowego, które spędzają sen z powiek ludzi biznesu. Nic więc dziwnego, że wizja ekspansji na rynki zagraniczne nierzadko przeraża nawet najbardziej doświadczonych e-sprzedawców. Śmiałkowie, którzy na własnej skórze przekonali się, że strach ma wielkie oczy, mogą jednak zaświadczyć, że odnoszone korzyści pozwalają rozproszyć wszelkie potencjalne obawy – także te w pełni uzasadnione.

Na rozwiniętych rynkach liderem pozostaje Amazon – największa platforma handlu cyfrowego z ponad 340 milionami aktywnych użytkowników – co czyni z niego strategicznie istotny kanał rozwoju sprzedaży. To właśnie on i należące do niego marketplace’y uważa się za jedne z najbezpieczniejszych na całym świecie, co ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe zagranicznych internautów. Szacuje się, że ponad 80% niemieckich konsumentów sprawdza na Amazonie opinie na temat produktów. Co więcej, kupujący nierzadko rezygnują z transakcji na innych stronach, które wydają im się mniej wiarygodne.

Część sprzedawców błędnie zakłada, że aby z powodzeniem handlować za granicą, wystarczy założyć dedykowane konto, wystawić na sprzedaż najpopularniejsze produkty i spodziewać się takiego samego sukcesu jak na rynku krajowym. Marketplace’y Jeffa Bezosa rządzą się jednak nieco innymi prawami niż Allegro. W przypadku operowania na Amazonie nie obejdzie się bez zgłębienia fundamentalnych zasad, na jakich funkcjonuje platforma, jak również opracowania odpowiedniej dla danego rodzaju biznesu strategii sprzedażowej.

Specjaliści z Nethansy – firmy odpowiadającej za rozwój klientów na arenie międzynarodowej – wyszli naprzeciw zarówno handlowcom dopiero rozważającym ekspansję zagraniczną, jak i tym, którzy chcą poprawić wyniki sprzedaży na marketplace’ach Amazona i na Kaufland.de. Wykorzystując doświadczenie zdobyte na przestrzeni lat, zespół Nethansy stworzył darmową bazę wiedzy złożoną z licznych poradników, opracowań oraz webinarów. W odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów wewnętrzni eksperci Nethansy we współpracy z fachowcami branży e-commerce przygotowali bogate materiały, z których m.in. dowiesz się:

  • co należy wziąć pod uwagę przy ekspansji zagranicznej i jak się za nią zabrać,

  • jakie są metody integracji z Amazonem,

  • jaki model sprzedażowy jest najkorzystniejszy dla Twojego biznesu – FBA czy FBM,

  • co warto sprzedawać na Amazonie i Kaufland.de oraz kiedy spodziewać się pierwszych zysków,

  • jak zorganizować logistykę na rynkach zagranicznych oraz zadbać o stałą dostępność towarów i terminowe dostawy.

Uzyskaj bezpłatny dostęp do webinaru na temat radzenia sobie z trudnościami prowadzenia działalności na Amazonie i przekonaj się, że nie ma wyzwań, którym nie sposób stawić czoła! Poznaj najlepsze praktyki liderów sprzedaży oraz zalety korzystania z Platformy Nethansy, wyróżniaj się na tle konkurencji i zwiększaj sprzedaż dzięki wsparciu ekspertów oraz ich autorskiemu systemowi.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz