Artykuł sponsorowany

Drukarnie i siła materiałów drukowanych

Drukarnie i siła materiałów drukowanych

Materiały drukowane od dawna odgrywały i nadal odgrywają ważną rolę w wielu dziedzinach naszego życia. Książki, czasopisma, ulotki i wiele innych stanowiło przez wiele lat podstawowy nośnik informacji. Wraz z pojawieniem się Internetu ich rola zaczęła maleć. Czy jednak współczesny człowiek całkowicie odrzucił zapisaną kartę na rzecz ekranu komputera?

Książki, reklama, firma

Wbrew pozorom nowinki technologiczne nie do końca wyparły z naszego życia różnego rodzaju materiały drukowane. E-booki i komputery tylko częściowo stały się alternatywą dla książek i czasopism. Pomimo ich zawrotnej kariery naukowcy udowadniają, że informacje, które czytamy z tradycyjnej książki, są przez nas lepiej przyswajane. Także proces czytania jest głębszy, a wyobraźnia jest bardziej zaangażowana niż w przypadku śledzenia informacji na ekranie. Jest to bardzo ważne w procesie nabywania wiedzy. Czytany na papierze tekst jest zdecydowanie lepiej przez nas zapamiętywany.  Dla wielu czytelników nie do przecenienia jest też zapach drukowanej książki i szelest kartek.

Materiały drukowane to nie tylko książki i prasa, to także jedno z podstawowych narzędzi informacyjno-promocyjnych większości firm.  Wszelkiego rodzaju foldery, ulotki, broszury lub katalogi to bardzo ważny element działań reklamowych. Tu także coraz częściej prym wiodą strony internetowe, kampanie mailowe lub social media. Planując szeroko zakrojone działania reklamowe warto jednak połączyć wszystkie te elementy. W natłoku różnego rodzaju informacji napływających z sieci nasze działania w wirtualnym świecie również mogą zostać zignorowane lub usunięte jeszcze przed przeczytaniem. Właściwie zaprojektowany i wydrukowany na odpowiednim papierze katalog, broszura lub ulotka może poprawić nasz wizerunek lub sprawić, że klient nas zapamięta i zainteresuje się naszą ofertą. W przypadku prowadzenia firmy bardzo ważne są także wszelkie materiały identyfikujące, takie jak wizytówki, koperty, kalendarze lub druki firmowe. Są to elementy niezbędne dla przedsiębiorcy dbającego o swój wizerunek.

Podobne działania sprawdzą się również w szeroko pojętym handlu. Warto pamiętać, że wiele osób, planując codzienne zakupy, wręcz oczekuje różnych informacji handlowych oraz o promocjach dostępnych w najbliższych sklepach lub centrach handlowych. Stąd też bardzo chętnie zapoznają się z wszelkimi gazetkami promocyjnymi, które odpowiednio dystrybuowane trafiają bezpośrednio do rąk potencjalnych klientów.  

Dobry wydruk to podstawa

Planując druk wysokiej jakości materiałów warto poszukać odpowiedniej drukarni oferującej tego typu usługi. Takim miejscem jest GS Media. G. Szajuk z Wrocławia. Jest to drukarnia oferująca profesjonalny i wysokiej jakości druk w prawdziwie konkurencyjnych cenach. Możliwe jest to dzięki specjalistycznym maszynom, a przede wszystkim Risografowi, który, jak informują: - Jest wysokowydajnym, wielofunkcyjnym cyfrowym urządzeniem drukującym. Łączy w sobie trzy podstawowe procesy: skanowania, tworzenia matrycy i szybkiego druku. Charakteryzuje się łatwością obsługi kserografu, ekonomicznością powielacza i wytrzymałością maszyny offsetowej. Swoim klientom oferują szeroki wachlarz produktów takich jak ulotki, broszury, katalogi, gazetki i kalendarze oraz foldery. Jednocześnie w GS Media. G. Szajuk można zamówić wizytówki, koperty, druki firmowe i metki oraz etykiety. Drukarnia ta zajmuje się również drukiem książek, plakatów i prac dyplomowych. Dzięki dostępowi do nowoczesnych urządzeń możliwy jest druk cyfrowy i offsetowy. Doświadczenie oraz zespół fachowców pozwala im na realizację zleceń standardowych, jak również nietypowych, wykonywanych na indywidualne zamówienie klienta.   

Druk offsetowy czy cyfrowy – co wybrać

Zazwyczaj zlecając różnego rodzaju wydruki nie zastanawiamy się nad metodą ich wykonania. Często kryterium są koszty. Warto jednak wiedzieć, jakie są najbardziej znane i najczęściej używane rodzaje druku w biznesie. W przypadku druku cyfrowego materiały dostarczane są do komputera w postaci danych, zazwyczaj plików PDF, a obraz tworzony jest bezpośrednio w miejscu drukowania. W takim przypadku brak jest tzw. formy drukarskiej. Jego zaletą jest szybkość realizacji zamówienia oraz, przy mniejszym nakładzie, spora opłacalność. Dodatkowo istnieje możliwość pracy na różnych podłożach drukowych i w różnym przedziale gramatur. W przypadku wydruków offsetowych warto wiedzieć, że jest to zdecydowanie najpopularniejszy i najbardziej ekonomiczny rodzaj druku. Warunkiem opłacalności jest jednak duży nakład zamówionego produktu. Wynika to z kosztów czasochłonnego uruchomienia produkcji, która wymaga przygotowania specjalnych matryc, klisz, farb i innych komponentów. Sam zaś druk polega na przenoszeniu obrazu z aluminiowej matrycy, poprzez odbicie na bębnie pokrytym gumą, na podłoże, najczęściej papier. Często nazywa się go również drukiem pośrednim. Można wyróżnić dwa jego rodzaje. Pierwszy – zwojowy – wykorzystywany jest głównie przy druku gazet i czasopism. Drugi – arkuszowy ­– stosuje się do pozostałych druków: plakatów, ulotek, broszur, etykiet, katalogów, gazetek promocyjnych i innych.

Warto pamiętać, że wynalazek druku jest jednym z najważniejszych odkryć w historii ludzkości. Niestety rozwój technologii sprawił, że coraz częściej rolę papierowych książek czy gazet przejmują ekrany tabletów i komputerów. Niemniej jednak materiały drukowane jeszcze przez długie lata będą obecne w naszym życiu, a grono ich użytkowników nie będzie maleć.

Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz