Artykuł sponsorowany

Drukarka do biura – jaka sprawdzi się najlepiej?

Drukarka do biura – jaka sprawdzi się najlepiej?

Trudno dziś wyobrazić sobie sprawnie działającą firmę, która nie posiada własnej drukarki. To absolutna podstawa wyposażenia biurowego. Do dyspozycji mamy zaawansowane, wielofunkcyjne urządzenia oraz te najprostsze, służące głównie do druku czarno-białych dokumentów. Jakie rozwiązanie wybrać dla swojego przedsiębiorstwa? To zależy od konkretnych potrzeb.

Mała firma, małe potrzeby

Prowadząc niewielkie przedsiębiorstwo, w którym drukarka będzie używana sporadycznie, nie ma sensu inwestować pieniędzy w zaawansowany, kosztowny sprzęt. To jednak nie znaczy, że możemy z niej całkowicie zrezygnować. Jeśli wiemy, że nie będziemy musieli często drukować faktur czy innych dokumentów dla klientów, możemy postawić na niedrogi, prosty sprzęt, bez dodatkowych funkcji. W mikroprzedsiębiorstwie – takim jak np. prowadzony samodzielnie zakład samochodowy czy kwiaciarnia – drukarka nie będzie szczególnie eksploatowana, a dodatkowy skaner czy kserokopiarka raczej się nam nie przyda. Żeby w takiej sytuacji cieszyć się w pełni spełniającym nasze potrzeby sprzętem, wystarczy wydać około 300 zł. To nieduża inwestycja, a własna drukarka z pewnością będzie sporą pomocą. 

Zaawansowane rozwiązania

W dużym przedsiębiorstwie, gdzie właściwie nieustannie coś się drukuje, kseruje i skanuje, tania drukarka zdecydowanie się nie sprawdzi. W takiej firmie potrzebne jest zaawansowane urządzenie, które zawsze będzie działać sprawnie – nawet jeśli będzie narażone na wytężoną eksploatację. Decydując się na zakup taniego urządzenia ryzykujemy, że szybko się ono zepsuje, a to znacznie utrudni pracę całego biura. Dlatego lepiej od razu postawić na porządny sprzęt z wyższej półki. Porządne urządzenie wielofunkcyjne, pozwalające drukować dokumenty i obrazy w wysokiej jakości, skanować i kserować dokumenty i inne materiały, to wydatek rzędu dwóch tysięcy złotych. Oczywiście, na rynku są też tańsze urządzenia – cena zależy od liczby oferowanych funkcji i jakości wydruków. W dużym biurze bardzo duże znaczenie ma czas wydruku – jeśli drukujemy setki kopii, każda sekunda poświęcona na poszczególną kartkę się liczy. Dlatego koniecznie zwróćmy na to uwagę podczas zakupów. Uważajmy też, by nie wpaść w pułapkę taniego sprzętu z drogimi akcesoriami – często zdarza się tak, że wydając mniej na drukarkę, znacznie więcej musimy zapłacić za przeznaczone dla niej tonery. Zanim zdecydujemy się na zakup, porównajmy więc ceny nie tylko samych urządzeń, ale także tuszów, akcesoriów i części zamiennych, które będą potrzebne podczas ewentualnej naprawy.

Wszystko w jednym

Szukając drukarki dla przedsiębiorstwa, najlepiej przejrzyjmy oferty firm oferujących sprzedaż i naprawę sprzętu biurowego – znajdziemy tam urządzenia przeznaczone właśnie do tego typu zastosowań. Wiele ciekawych propozycji ma firma PUH Kopis s.c. M. Tubilewicz, M. Ciesielski. Przedsiębiorstwo zajmuje się nie tylko sprzedażą, ale też serwisowaniem urządzeń biurowych – dzięki temu, w razie awarii drukarki, możemy liczyć na błyskawiczną naprawę naszego sprzętu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz