Artykuł sponsorowany

Druk 3D w reklamie

Druk 3D w reklamie

Popularne powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu, wyraża doskonale, jakie znaczenie ma ta dziedzina w promowaniu firm, usług czy produktów. Niestety coraz większa konkurencja na rynku sprawia, że materiały reklamowe dosłownie zasypują potencjalnych klientów. Aby osiągnęły planowany efekt, konieczne jest wprowadzenie nowych, niestandardowych rozwiązań. Jednym z nich jest druk soczewkowy / druk 3D.

Czym powinna wyróżniać się dobra reklama?

Produkty reklamowe można znaleźć niemal wszędzie, począwszy od skrzynek na listy, przez środki komunikacji miejskiej, po nadruki i naklejki na opakowaniach produktów. Na ulicach dominują billboardy oraz obrazy drukowane na siatkach, które rozpina się na fasadach budynków. Do promowania produktów zaprzęgnięto również elektronikę, a w szczególności tablice świetlne i ogromne ekrany. Mogłoby się wydawać, że w tej dziedzinie osiągnięto już wszystko. W takiej sytuacji trudno spełnić podstawowy warunek, jakim powinna się wyróżniać dobra reklama. Jest nim niepowtarzalność. Im ciekawsze, mniej schematyczne, atrakcyjne wizualnie kompozycje, tym intensywniej przyciągają uwagę potencjalnych klientów. A o to przecież chodzi w promowaniu firm czy produktów. Dlatego nowoczesne agencje wciąż poszukują świeżych rozwiązań i korzystają z osiągnięć nauki i techniki, które pozwalają im tworzyć unikalne, atrakcyjne projekty. Na liście takich osiągnięć znalazł się również druk 3D.

Czym jest drukowanie 3D?

Drukowanie 3D jest nowoczesną techniką nanoszenia obrazów na specjalnie przygotowaną folię soczewkową (najczęściej PET). Jest ono wykonywane za pomocą maszyn cyfrowych lub offsetowych, przystosowanych do drukowania na tworzywach sztucznych. W efekcie, obraz uzyskuje głębię, dzięki któremu obserwator może odnosić wrażenie położenia poszczególnych elementów bliżej lub dalej od zewnętrznej płaszczyzny. Za pomocą druku soczewkowego (druku 3D) można też tworzyć efekty zmiany obrazu takie jak flip, animacja czy morphing.

Dlatego też druk 3D stał się istotną częścią reklamy. Do jego zalet z pewnością można zaliczyć stosunkową świeżość technologii. Pomimo iż ma ona już wiele lat, na ulicach i w ekspozycjach reklamowych jest jeszcze spotykana rzadko. Oferowany przez drukarnię 3D Print tzw. druk lentikularny, czyli soczewkowy, jest nie tylko nowy, ale też intensywnie oddziałuje na wyobraźnię odbiorcy. Metoda polega na nanoszeniu nadruku na specjalną folię soczewkową, dzięki czemu obraz zmienia się zależnie od kąta patrzenia. Uzyskiwany efekt to nie tylko zmiana obrazów w zależności od kąta patrzenia. Możliwe jest też tworzenie płynnych przejść, animacji czy trójwymiarowych kompozycji z efektem głębi.

Możliwości wykorzystania druku 3D w reklamie

Technologia druku 3D stwarza szerokie możliwości jego wykorzystania w reklamie. Za jej pomocą można wypełniać treścią billboardy, szyldy, tworzyć przestrzenne napisy czy prezentować konkretne produkty. To również doskonała technika do wykorzystania na mniejszych elementach. Unikalne i z pewnością bardzo atrakcyjne będą wizytówki z nadrukiem 3D czy karty dostępu do obiektów. Można nim również wypełniać materiały reklamowe dla klientów, wręczane na targach, wystawach czy w obiektach handlowych.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz