Artykuł sponsorowany

Dobre logo podstawą sukcesu firmy

Dobre logo podstawą sukcesu firmy
Logo to jeden z najważniejszych elementów tak zwanej wizualnej identyfikacji firmy. Jego zadaniem jest wywołanie u odbiorcy natychmiastowego skojarzenia z danym przedsiębiorstwem. Największe marki na świecie posiadają logotypy, które są doskonale rozpoznawalne, nawet przez osoby nie korzystające z ich usług. Biorąc przykład z najlepszych powinniśmy zadbać o to, by nasza firma posiadała logo, które będzie służyło tworzeniu pozytywnego wizerunku wśród klientów. Pytanie tylko: czym charakteryzuje się „dobre logo”?



Prostota

To najważniejsza cecha logo – logo musi być proste, im prostsze tym lepiej. W obecnych czasach bardzo trudno stworzyć logo, które mimo swej prostoty nie będzie powielało już raz wykorzystanego motywu, jednak zdecydowanie jest to praca warta czasu i to z kilku powodów. Pierwszym z nich jest fakt, że proste znaki graficzne łatwiej zapamiętać, a tym samym łatwiej powiązać je z daną marką. Drugi powód to czytelność  - logo naszej firmy pojawiać się będzie nie tylko na wielkich powierzchniach. Logo wydrukowane na ulotce lub wizytówce powinno być tak samo czytelne, jak znak umieszczony na billboardzie lub szyldzie. Wbrew pozorom prostota logo pozytywnie wpływa na jego unikalność – im mniej detali, tym trudniej podrobić i zmienić znak. Dzięki temu możemy mieć większą pewność, że niepowołane osoby nie będą wykorzystywać naszego wizerunku dla własnych korzyści.



Budowanie skojarzeń

Idealne logo to takie, które stworzy w odbiorcy natychmiastowe skojarzenie z działalnością firmy. Może to być osiągnięte za pomocą doboru odpowiedniego koloru lub mieszanki kolorów, typografii (jeśli stanowi po prostu wystylizowaną nazwę firmy, jak np. w przypadku marek Coca-Cola, Sony czy Nokia), a także kształtu. Kolor jest jedną z pierwszych rzeczy, które dostrzegamy patrząc na logo – stworzenie ciekawej, unikalnej kompozycji dwóch czy trzech kolorów na długo zapisuje się w pamięci. Jest to tak istotne, że niektóre światowe marki, chcące chronić swój wyjątkowy wizerunek, posuwają się nawet do opatentowania kolorów wykorzystanych w ich identyfikacji wizualnej – tak było m.in. w przypadku marki McDonald’s. Inną kwestią są kształty – wykorzystując formę jesteśmy w stanie wywołać nawet niebezpośrednie skojarzenia, naprowadzające klienta na właściwy trop. Wystarczy spojrzeć na sugerującą dynamiczność „łyżwę” w logo marki Nike, czy logo firmy FedEx, w którym sprytnie ukryto strzałkę.


Poprawnie zaprojektowane logo powinno stać się widoczne. Aby to osiągnąć warto zainwestować w odpowiedni szyld lub litery, które umieścimy w siedzibie naszej firmy. Tego typu realizacjami profesjonalnie zajmuje się firma KOT Pracownia Reklamy Wizualnej, obecna na rynku już od przeszło 20 lat.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz