Artykuł sponsorowany

Dlaczego w kampaniach warto stosować reklamy mobilne?

Dlaczego w kampaniach warto stosować reklamy mobilne?

Rozwój technologii i upowszechnienie się urządzeń takich jak smartfony czy tablety otwiera nowe drzwi dla kampanii reklamowych, które mogą dzięki nim docierać do większej liczby odbiorców i lepiej ich targetować. Możliwa jest w ten sposób reklama behawioralna, dla której ważniejsze jest to, komu się wyświetli, a nie gdzie. Efektem tego jest zwiększenie skuteczności oddziaływania.

Dlaczego warto stosować reklamy mobilne

Reklama w Internecie to podstawa nowoczesnego marketingu. Ponad połowa internautów używa nie komputera, a telefonu do przeglądania stron. Reklama mobilna projektowana jest właśnie z myślą o ekranach urządzeń mobilnych i kampania tego typu pozwala na zastosowanie zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych i wideo czy rich media. Istnieje wiele jej typów: od reklamy „tylko połączenie”, przez reklamę aplikacji, jej instalację, do przejścia na stronę reklamodawcy, a to jeszcze nie koniec. Możliwości jest wiele.

Podobnie jest z zasięgiem oddziaływania. Zaleta będzie ogromna sieć dystrybucyjna – do wyboru mamy dziesięć milionów stron internetowych i sto pięćdziesiąt tysięcy aplikacji. Targetowanie dokonywane jest na podstawie dokładnie określonych kryteriów, do których zaliczamy demografię (wiek, płeć, miejsce zamieszkania), rodzaj i model urządzenia, zainteresowania i preferencje zakupowe, serwisy internetowe (emisja lub wykluczenie konkretnych serwisów), czynniki technologiczne (internauci łączący się z konkretnego adresu IP lub sieci komórkowej).

Planowaniem i prowadzeniem skutecznych kampanii Adwords oraz kampanii RTB, do których zalicza się reklama mobilna, jest firma Adselect.

Istota kampanii RTB

Model Real-Time Bidding opiera się na założeniu, że nie jest istotne, gdzie wyświetlana jest reklama, jak ma to miejsce w targetowaniu kontekstowym, ale ważniejsze jest to, komu zostanie ona wyświetlona. Reklama behawioralna jest w ten sposób skuteczniejsza – istnieje większe prawdopodobieństwo, że jej odbiorcy z niej skorzystają. Z tego powodu w modelu RTB mówi się o kupowaniu konkretnych odbiorców, czyli tzw. audience buying, zamiast powierzchni reklamowej. Dzięki temu możliwe jest zastąpienie kupna szerokiego grona odbiorców przez płacenie jedynie za wartościowych, precyzyjnie profilowanych użytkowników.

Jak działa reklama mobile RTB

Kiedy internauta wchodzi na stronę internetową lub do aplikacji z powierzchnią reklamową RTB, jej właściciel informuje system SSP, czyli platformę podażową, że jest zainteresowany sprzedażą odsłony z powierzchnią reklamową. System SSP rozszyła zapytanie licytacyjne do partnerskich platform DSP, czyli platform popytowych. Ten oblicza stawkę na podstawie danych od SSP i wszystkich reklamodawców ze swojej sieci. DSP odsyła oferowane stawki wraz z kodem emisyjnym do SSP. SSP wybiera z nich najwyższą stawkę i dodaje 0,01 niż wysokość drugiej z kolei stawki. Następnie system SSP przekazuje do wydawcy kod emisyjny, co umożliwia wyświetlenie reklamy.

Przebieg procesu kupna przebiega błyskawicznie – zajmuje poniżej poniżej 120 milisekund, dzięki czemu internauta nie zauważa zmian w ładowaniu strony czy aplikacji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz