Artykuł sponsorowany

Dlaczego lajwy sprzedażowe są dla ciebie?

Dlaczego lajwy sprzedażowe są dla ciebie?

Lajwy sprzedażowe, czyli transmitowane na żywo, swoiste aukcje, cieszą się ostatnio ogromnym powodzeniem. Lubią je nie tylko sprzedający (najczęściej drobni przedsiębiorcy) lecz także my, konsumenci – mamy wówczas możliwość dużo pełniejszego obcowania z produktem. W trakcie transmisji możemy go dokładnie obejrzeć, dopytać o szczegóły i od razu dokonać zamówienia. To bardzo proste.

Jak dostać się na lajw sprzedażowy?

Transmisje sprzedażowe prowadzone są najczęściej za pośrednictwem portalu Facebook. Stąd zresztą wzięły swoją potoczną nazwę – lajwem (od live: na żywo) określa się najczęściej transmisje prowadzone właśnie w ten sposób. Strumieniowanie wideo jest obecnie na tyle proste, że transmitować może w zasadzie każdy, kto ma smartfona i dostęp do Internetu. Sprzedaż odbywa się to na specjalnych grupach zrzeszających osoby zainteresowane nawiązywaniem tego typu transakcji. Coraz częściej widuje się też fanpage’e

Lajwy sprzedażowe są bardzo popularne – i trudno się temu dziwić. Jako klienci mamy możliwość zobaczenia produktu w naturalnych warunkach, dopytania o szczegóły, poproszenia o ukazanie szczegółów lub innej perspektywy – to nieoceniona wartość, pozwalająca na podjęcie bardziej przemyślanej decyzji zakupowej. Czasem lajwy sprzedażowe zawierają w sobie element aukcji, ale najczęściej obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”.

Część sklepów wyspecjalizowała się w tego typu działalności, silnie ją automatyzując – wówczas samo kupowanie jest obsługiwane przez boty, czyli programy monitorujące czat przypisany danej transmisji. Po wpisaniu odpowiedniej komendy od razu przechodzimy do finalizowania zamówienia. Mimo to lajwy sprzedażowe to obecnie przede wszystkim domena mniejszych sklepów, które mogą dzięki nim dotrzeć do szerszej klienteli. Jednym z nich jest ełcki butik Pablo Prestige.

Zalety lajwów sprzedażowych

W trakcie lajwu sprzedażowego możemy obejrzeć oferowane produkty z każdej strony – zostaną nam dokładnie zaprezentowane, ze wszystkimi ich zaletami i wadami. Możemy na bieżąco komentować przebieg transmisji i prezentowane przedmioty. Sama forma prezentacji bywa bardzo różna. Najczęściej lajwy sprzedażowe dotyczą ubrań i zdarza się, że osoby prowadzące transmisje pokazują je na sobie. Można wówczas ocenić, jak dokładnie leży dany ciuch. Wszystko to sprawia, że lajwy sprzedażowe mają ogromną przewagę nad klasycznymi aukcjami lub sklepami internetowymi – dzięki swojej specyfice pozwalają na podjęcie lepszej decyzji zakupowej. Produkty na nich pokazywane nie są przekoloryzowane, ukazane z najlepszej perspektywy – są takie, jak w rzeczywistości, więc dokładnie wiemy, co kupujemy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz