Artykuł sponsorowany

Diagnostyka komputerowa ciągników od kuchni – liczy się bezpieczeństwo

Diagnostyka komputerowa ciągników od kuchni – liczy się bezpieczeństwo

Przemysł transportowy wciąż kwitnie, rynek cały czas poszukuje doświadczonych kierowców, potrafiących sobie poradzić z jakże trudnymi warunkami pracy kierowcy tira. Kto nie pracował, ten nie wie, a kto pracował, ten doskonale rozumie, jak dużym poświęceniem i obciążeniem psychicznym jest praca zawodowego kierowcy. Aby współpraca firm transportowych z kierowcą szła sprawnie należy zapewnić mu maksymalny komfort i bezpieczeństwo pracy.

Będąc zawodowym kierowcą, oczekujemy przede wszystkim niezawodnego sprzętu, wszak to w nim spędzamy całe swoje zawodowe życie. Bywa, że jest to ponad 200 dni w roku. Aby zapewnić 100% sprawności posiadanego przez firmę transportową taboru, należy poddawać go okresowym serwisom i kompleksowej diagnostyce komputerowej.

Diagnostyka komputerowa to w dzisiejszych czasach sztandarowa usługa będąca dostępna praktycznie w każdym warsztacie samochodowym, również w warsztatach samochodów ciężarowych. Teoretycznie na temat diagnostyki komputerowej ciągników nie ma nic, czego byśmy nie znali z diagnostyki aut osobowych, a jednak odczyt odczytowi nierówny. Podobnie ma się sprawa z zinterpretowaniem wykazanych odstępstw i usterek. To, czy zostanie błąd naprawiony, czy jedynie skasowany, zależy od doświadczenia mechaników pracujących w danym warsztacie i co tu dużo mówić, od ich uczciwości. Wszak nie przebywamy w trakcie serwisu ciągnika obok mechanika, nie patrzymy mu na ręce, oczekujemy, że zostaniemy potraktowani poważnie, uczciwie i że nikt nie będzie igrał z naszym bezpieczeństwem na drodze.

Do czego wykorzystywana jest diagnostyka komputerowa

W każdym szanującym klienta warsztacie i punkcie serwisowym odczyt komputerowy powinien być traktowany, jak konsultacja lekarska, czy kosmetyczna przed każdym zabiegiem, jakiemu poddawane jest nasze ciało. W przypadku ciężarówek ciałem jest ciągnik a konsultacją kosmetyczną diagnostyka komputerowa. Nie chodzi tu o wyszukiwanie na siłę usterek i uchybień w funkcjonowaniu ciągnika, ale o cywilną odpowiedzialność za stan faktyczny auta opuszczającego punkt kontroli. Jak mówią specjaliści ds. serwisu aut w firmie PNEUMAT-TIR oczywistym jest to, że część usterek w ciągniku, nim da o sobie faktyczny znak, może być w fazie ukrytej, dawać zgoła inne objawy i wyrobienie sobie standardu, iż każdą czynność w aucie ciężarowym zaczynamy od odczytu błędów pozwala:

  • uniknąć kosztownych napraw
  • zbudować zaufanie wśród klientów
  • stać się liderem w branży mechaniki samochodów ciężarowych na szerszym niż lokalny rynku.

Zatem diagnostyka komputerowa może i powinna być wykorzystywana zarówno do oceny stanu technicznego auta, a także celem sprawdzenia:

  • - układu hamulcowego i układu wspomagania ABS
  • - diagnostyki systemu wspomagającego kierowcę EBS
  • - diagnostyki elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS
  • - diagnostyki układu awaryjnego hamowania EBA

Dzięki częstym regularnym odczytom jesteśmy w stanie podnieść ergonomikę jazdy ciągników, gdyż łatwo z niej wyczytać fachowym okiem np.: jedną z podstawowych przyczyn awarii silników i skrzyni biegów jakim jest nieergonomiczna jazda kierowcy.

Jednak biorąc pod uwagę bezpieczeństwo jazdy kierowcy, najwyższa uwaga należy się układowi pneumatycznemu. To właśnie od pneumatyki zależy wydajność w obszarze ładowności a elektroniczne sterowanie wpływa na wygodę użytkowania pojazdu. Dlatego szukając oszczędności w firmie, nie szukajmy ich w dostawcach części i podzespołów, a chociażby w przeszkalaniu okresowym kierowców z technik jazdy. Jedynie sprawnie działające systemy pneumatyczne uznanych marek jak WABCO, KNORR-BREMSE czy HALDEX są gwarancją sukcesu i poczucia bezpieczeństwa kierowcy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz