Artykuł sponsorowany

DFP w BWM – kierowco uważaj na filtr cząstek stałych!

DFP w BWM – kierowco uważaj na filtr cząstek stałych!

Filtry cząstek stałych DPF montowane są w celu zachowania jakości emisji spalin samochodów z silnikami Diesla. Muszą one być zgodne z bardzo restrykcyjnymi normami EURO. W dobrze działającym układzie silnikowym i wydechowym filtr DPF pozwala zatrzymać groźne dla człowieka i środowiska cząstki sadzy oraz węgla. Niestety duża pojemność silnika i jego moc sprzyjają szybkiemu zapychaniu się filtrów. Jest to powszechny problem kierowców aut marki BMW, zwłaszcza jeśli samochód głównie porusza się po mieście.

Żywotność filtrów DPF w autach BMW

Samochody marki BMW mają montowane jedne z najlepszych jakościowo filtrów DPF. Nie powinno być zatem z nimi problemu nawet do około 200 tysięcy przejechanych kilometrów, o ile auto okresowo miało wypalane nieczystości w filtrze w zakładzie lub po prostu w podróży na długich trasach. Podkreślić należy zatem to, że wynik BMW jest satysfakcjonujący. Użytkownicy salonowych nowych pojazdów kupionych w Polsce nawet przez kilka lat nie muszą martwić się o filtr cząstek stałych, którego pod żadnym pozorem nie można wycinać – jest to niezgodne z prawem i surowo karane.

Niestety problem DPF-ów w Polsce jest bardzo powszechny wśród właścicieli samochodów marki BMW. Większość posiadaczy tych aut premium użytkuje bowiem pojazdy sprowadzane z Niemiec. Ich przebieg przed zakupem używanego auta najczęściej wynosi od 150 do 250 tys. km. To sprzyja usterkom filtru cząstek stałych, o ile nie został on wymieniony na nowy. Przed zakupem samochodu używanego marki BMW zawsze warto zatem wraz ze sprzedawcą ustalać wizytę przeglądową w dobrym warsztacie. Najlepsze korzystając z komputerów diagnostycznych, szybko określą stopień zapchania filtra oraz jego historię eksploatacji.

Jest to bardzo ważne, ponieważ filtr DPF może kosztować nawet 7 tysięcy złotych! W większości przypadków wymiana go na nowy to wydatek rzędu 1-2 tys. zł.

Jak dbać o filtr DPF w autach BMW?

Niezależnie od tego, czy nasz samochód marki BMW jest nowy, czy używany i sprowadzany z Niemiec, należy ze szczególną uwagą sprawdzać  filtr DPF. Powinni o tym pamiętać kierowcy, którzy rzadko opuszczają miasto lub, którzy prawie wcale nie wjeżdżają na trasy ekspresowe oraz autostrady. Pamiętać należy bowiem o tym, że samochody BMW potrzebują szybkiej jazdy, aby ich podzespoły zostały utrzymane na długo w najwyższej sprawności.

Filtry DPF w dłuższych trasach i przy wyższych prędkościach są w naturalny sposób oczyszczane. Dochodzi bowiem do wypalenia sadzy oraz węgla. Można to również osiągnąć poprzez podpięcie auta do specjalnego komputera w warsztacie samochodowym. Zakładowe wypalanie jest tak samo skuteczne i nie wymaga demontażu filtru. Jest to zatem prosty i tani sposób na jego wyczyszczenie.

Technika oparta o demontaż jest również polecana. To wtedy filtr DPF trafia do specjalnych komór chemicznych, gdzie zabrudzenia są dokładnie wypłukiwane. Mechanicy dokonują również profesjonalnej regeneracji podzespołu, a ta wydłuża to jego żywotność. O takie usługi pytaj ekspertów BETA-SERWISU, który wyspecjalizowany jest w mechanice pojazdowej BMW.

Czyszczenie to nie wszystko – pamiętaj o przeglądzie!

Oprócz okresowego czyszczenia, regeneracji i wypalania filtru DPF, warto pamiętać także o częstych przeglądach. Sugeruje się dokonywać tego nawet po 15 tys. przejechanych kilometrach lub raz w roku. Sprzyja to także uniknięciu uszkodzeń silnika, który wymaga smarowania. Częsty przegląd DPF-u pozwala także na eliminacje problemu zatartej turbosprężarki. Przy weryfikacji stanu technicznego filtru istotne jest bowiem sprawdzenie innych elementów ważnych dla prawidłowego użytkowania samochodu z silnikiem dieslowym. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz