Artykuł sponsorowany

Czystość i porządek w firmie gwarancją sukcesu

Czystość i porządek w firmie gwarancją sukcesu

Powszechnie znaną prawdą jest to, że im czystsze otoczenie, tym wyższa jest nasza produktywność. Bałagan nie tylko rozprasza uwagę lub może doprowadzić do tragedii, ale również źle wpływa na samopoczucie oraz poziom energii. Zastanówmy się, dlaczego, poza oczywistymi powodami, warto zainwestować czas i pieniądze o utrzymanie czystości w miejscu pracy.

W biurach i pomieszczeniach

Dbałość o porządek rozpoczyna się już na etapie wystroju. Proste, minimalistyczne meble zwiększają poczucie czystości, a jednocześnie – od strony praktycznej – ułatwiają sprzątanie. Kompleksową ofertę ma firma Kobex, która specjalizuje się właśnie we współpracy z różnego rodzaju firmami. Od zwykłego zamiatania i odkurzania do mycia okien – można by powiedzieć, że to czynności banalne, a jednak to one budują przyjazne środowisko pracy.

Ponadto, serwis sprzątający doskonale zna specyfikę pacy biurowej i dzięki temu będzie wykonywał swoje obowiązki, nie przeszkadzając pracownikom.

Lepiej się czujemy w otoczeniu, gdzie nie ma brudu ani kurzu, które sprzyjają chorobom i alergiom, zwłaszcza w zakładach produkcyjnych. Utrzymanie stanowisk pracy oraz maszyn w czystości to jedna z podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Jej nieprzestrzeganie może prowadzić do groźnych wypadków. Poza zagrożeniem dla ludzi brak czystości może też źle wpływać na sprzęt, co w konsekwencji wiąże się z ich psuciem, a nawet kosztownymi naprawami.

Czystość wpływa pozytywnie na nastrój pracowników, czego wynikiem tego jest zwiększona produktywność. A na tym zależy każdemu pracodawcy.

Wokół budynku

Zasięg czystości nie może ograniczać się do biur i wnętrz. Wręcz przeciwnie – to front budynku, podjazd firmy stanowią jej wizytówkę. Na swój sposób działają jako pierwsze wrażenie, które odbiera klient lub pracownik. Jeśli nie będą zachęcające, wywołają niechęć.

Dlatego należy zwrócić też uwagę na otoczenie. Czynności takie jak regularne odśnieżanie zimą mogą wiele powiedzieć o miejscu i jego ludziach. Tak jak niezadowolenie wywołują oblodzone chodniki, którymi zajmują się mieszkańcy okolicznych domów, tak samo nie będzie odebrany pozytywnie nieodśnieżone wejście do zakładowego budynku.

Podobnie w przypadku otaczającej firmę zieleni. Zaniedbane krzewy, nieskoszona trawa, chwasty wyrastające spomiędzy płyt chodnika. Żadna z tych rzeczy nie pomaga budować pozytywnego wizerunku. Dlatego pielęgnacja terenów zielonych może być decydująca w tym, jak ludzie z zewnątrz odbierają firmę – dosłownie i w przenośni.

Pełen obraz

Czystość w środku i na zewnątrz firmy, poza oczywistymi kwestiami sanitarnymi, spełnia istotny cel: buduje wizerunek. Porządek w biurach działa na pracowników, porządek wokół budynku wpływa na klientów. A zadowolenie tych dwóch grup to klucz do sukcesu firmy.

Oceń artykuł (2)
3.0
Komentarze
Dodaj komentarz