Materiał Partnera

Czym jest przegląd rejestracyjny pojazdu i kiedy trzeba go wykonać?

Czym jest przegląd rejestracyjny pojazdu i kiedy trzeba go wykonać?

Zakup samochodu zawsze wiąże się ze sporym wydatkiem. Sama cena pojazdu to niestety dopiero początek kosztów, jakie przyjdzie nam ponieść. Kolejnymi są opłaty rejestracyjne, ewentualne naprawy (jeśli samochód nie jest nowy) oraz, o czym nie każdy pamięta, przegląd rejestracyjny. Przeprowadzenie go w profesjonalnej stacji diagnostycznej jest warunkiem dopuszczenia pojazdu do ruchu. Na czym dokładnie polega to badanie?

Kiedy konieczny jest przegląd rejestracyjny?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że techniczne badania okresowe  to nie jedyny moment, kiedy należy oddać swój pojazd w ręce diagnosty. Jeżeli kupujemy używany samochód w Polsce lub w innym kraju, to wykonanie przeglądu rejestracyjnego jest niezbędne, aby pojazd mógł zostać dopuszczony do ruchu. Zwolnionymi z takiego obowiązku są nowe samochody, zakupione w autoryzowanym salonie. Aby mieć pewność, że cały proces przebiegnie sprawnie i legalnie, warto zaufać profesjonalistom. Zatwierdzona przez Instytut Transportu Samochodowego stacja diagnostyczna Auto Eska Sp. z o.o. nieprzerwanie od lat prowadzi przeglądy rejestracyjne. Pojazd, który pozytywnie przejdzie badanie, jest dopuszczony do ruchu zgodnie z polskim prawem.

Jak przebiega i ile kosztuje przegląd rejestracyjny?

W 2017 roku dokonano zmiany w przepisach dotyczących opłat. Obecnie za przegląd rejestracyjny płaci się przed jego wykonaniem, a w przypadku negatywnego wyniku pieniądze nie są zwracane. Koszt badania w przypadku samochodu osobowego wynosi 98 zł, jeżeli jest napędzany benzyną lub olejem napędowym. W przypadku instalacji gazowej suma wynosi 162 zł, ponieważ doliczana jest cena weryfikacji butli. Kierowcy samochodów ciężarowych płacą 153 zł. Ceny mogą wzrastać w zależności od wykonanych usług dodatkowych, takich jak wymiana żarówki czy montaż haka holowniczego. Przebieg przeglądu rejestracyjnego nie różni się zbytnio od tradycyjnego badania okresowego. Na początku diagnosta ogląda nadwozie i sprawdza, czy nie ma rdzy oraz istotnych zarysowań lub pęknięć na lampach i szybach. Sprawdzone zostaną oczywiście również wszystkie żarówki. Niedziałające należy na miejscu wymienić. Kolejnym krokiem jest diagnostyka podwozia pojazdu - nie może być żadnych luzów w zawieszeniu lub układzie kierowniczym, a siła hamowania musi zawierać się w dopuszczalnej skali. Opony na jednej osi muszą mieć ten sam bieżnik. Diagnosta kontroluje także emisję spalin oraz ewentualne wycieki płynów i olejów z poszczególnych układów samochodu.

Opracowanie:
Ołtarzew, Poznańska 398a
tel. 22 721 03 32
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz