Artykuł sponsorowany

Czym jest filtr FAP? Alternatywa dla filtrów DPF…

Czym jest filtr FAP? Alternatywa dla filtrów DPF…

Filtry cząstek stałych to bardzo ważne elementy silników wysokoprężnych i benzynowych, które znacznie wpływają na pracę układu wydechowego, samego silnika, czy też na poziom emisyjności niebezpiecznych spalin do środowiska. Jeśli chodzi zaś o konstrukcje tego typu konstrukcji, obecnie wyróżnia się przede wszystkim, tzw. filtry DPF. Coraz częściej wypierane są one jednak przez alternatywne filtry FAP. Dowiedz się, jak one działają.

Filtr cząstek stałych FAP

Filtr cząstek stałych FAP, konstrukcyjnie nie różni się bardzo od filtra DPF. Różnica zasadza się na tym, iż pierwszy zwany jest filtrem „mokrym” cząstek stałych, a drugi zaś filtrem „suchym”. Określenie to jest podyktowane, koniecznością stosowanie przy FAP specjalnych dodatków paliwowych. Jeśli chodzi zaś o zastosowanie, warto wiedzieć, że tego typu rozwiązanie najczęściej jest charakterystyczne dla pojazdów francuskich: Citroen, Peugeot, a także VW i Volvo, które zaadaptowały do swoich technologii rozwiązania koncernu PSA.

Filtr FAP – lepszy niż filtr DPF?

Wielu ekspertów i użytkowników samochodów, twierdzi, iż wynalazek, którym jest filtr FAP, jest znacznie lepszy, niż alternatywny filtr DPF. Za główną zaletę podaje się znacznie wydłużoną żywotność, mniejszy poziom usterkowości i lepszy proces samooczyszczania, nawet w przypadku użytkowania pojazdu głównie na trasach miejskich – pamiętaj, ze zbierane w filtrach zanieczyszczenia, najlepiej wypalane są przy dalekiej i szybkiej jeździe na wysokich obrotach. Jeśli chodzi zaś o obsługę filtru FAP, należy wiedzieć, że co 60, 80 lub 100 tys. km należy uzupełniać specjalny dodatek paliwowy, co generuje koszty w wysokości kilkuset złotych. Usprawnione działanie filtru FAP to zatem w dużej mierze jego droższe utrzymanie.

Czyszczenie filtru FAP

Podobnie, jak w przypadku filtru DPF, filtry FAP mają ograniczoną żywotność, przy której muszą być regenerowane, co oznacza ich profesjonalne chemiczne oczyszczenie z nagromadzonych zanieczyszczeń. Warto przy tym wiedzieć, że w przypadku zakupu nowego samochodu, nie musimy martwić się o to przez bardzo długi czas. Inaczej jest w przypadku kupna auta z rynku wtórnego. Rzadko zakupujący zwracają uwagę na właśnie poziom wyeksploatowania filtru FAP w dieslach, a to może przyczynić się do zbagatelizowania problemu i uszkodzeniu komponentu – ten przy wymianie jest niesamowicie drogi.

Specjalistami od wymiany, regenerowania i serwisowania filtrów FAB i DPF, są mechanicy warsztatu Cleardpf, to tam dowiesz się dokładnie, jak poprawnie użytkować samochód, aby zwiększyć żywotność podzespołów – jedną ze wskazówek, jest wyruszanie autem w dalsze trasy na drogi ekspresowe, przynajmniej raz w miesiącu. Według różnych analiz skutecznie wypala to większe zanieczyszczenia. 

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz