Artykuł sponsorowany

Czym charakteryzuje się dobre biuro rachunkowe?

Czym charakteryzuje się dobre biuro rachunkowe?

Zdecydowana większość właścicieli firm w Polsce decyduje się na outsourcing usług finansowo-księgowych. Nie ma się czemu dziwić – utworzenie działu księgowego w strukturach przedsiębiorstwa jest kosztowne, a samodzielne prowadzenie rachunkowości zabiera sporo czasu i wymaga specjalistycznej wiedzy. Problem w tym, że na rynku działa mnóstwo biur rachunkowych i co rusz pojawiają się nowe. Jak spośród nich wybrać takie, które będzie wiarygodnym i solidnym partnerem?

Po pierwsze – doświadczenie i kompetencje

Każdy przedsiębiorca dąży do tego, by prowadzeniem księgowości jego firmy, zajmowały się osoby kompetentne i doświadczone. Dlatego też przy wyborze biura rachunkowego należy sprawdzić, czy pracujący w nim specjaliści, mogą pochwalić kierunkowym wykształceniem i odpowiednimi uprawnieniami do prowadzenia tego rodzaju działalności gospodarczej. O wysokich kwalifikacjach rachmistrzów świadczą też szkolenia i ciągłe dążenie do rozwoju. Księgowość to wbrew pozorom dynamiczna dziedzina. Przepisy stale się zmieniają, każdego roku w życie wchodzą nowe regulacje, a inne ulegają przedawnieniu – dobry księgowy musi być z tym wszystkim na bieżąco, by móc rzetelnie pomagać swoim klientom. Nie da się ukryć, że o prestiżu biura rachunkowego świadczy również doświadczenie. Placówki, które istnieją na rynku od kilku lub kilkunastu lat, z pewnością miały okazję współpracować z przedsiębiorcami z różnych branż oraz rozwiązywać wiele problemów natury finansowej. Daje im to przewagę nad biurami, które dopiero rozpoczynają swoją działalność.

Po drugie – kompleksowa oferta

Dobre biuro rachunkowe oferuje swoim klientom szeroki zakres usług, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców. Nietrudno sobie wyobrazić, że właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej, nie potrzebuje aż tak zaawansowanej obsługi księgowej, jak osoba zarządzająca prężenie działającą spółką zatrudniającą setkę osób. Jak informuje specjalista z Centrum Księgowego w Dzierżoniowie – kompleksowo działające biuro rachunkowe zajmuje się:

  • prowadzeniem ksiąg handlowych,

  • prowadzeniem księgi przychodów i rozchodów,

  • ryczałtem,

  • outsourcingiem kadrowo-płacowym,

  • doradztwem podatkowym,

  • opracowywaniem biznesplanów,

  • prowadzeniem rozliczeń dla ZUS-u.

W dobie cyfryzacji ważne jest też to, by placówka oferowała klientom dostęp do e-księgowości i gwarantowała bezpieczeństwo poufnych danych.

Po trzecie – ubezpieczenie OC

Każde biuro rachunkowe, któremu zależy na stworzeniu partnerskiej relacji z klientem, dokłada wszelkich starań, by jak najlepiej zabezpieczyć interesy swoich usługobiorców. Pomyłki w dokumentacji księgowej prowadzonej przez profesjonalistów zdarzają się bardzo rzadko, ale jednak zdarzyć się mogą. Dlatego też trzeba zwrócić uwagę, czy wybrane biuro rachunkowe ma wykupioną polisę OC. Dzięki niej przedsiębiorca będzie mógł ubiegać się o odszkodowanie, jeśli np. błędnie przygotowane przez księgową rozliczenie spowoduje u niego straty finansowe.

Opracowanie:
Dzierżoniów, Nowowiejska 61A lok. A
tel. 74 645 62 12
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz