Artykuł sponsorowany

Czy warto naprawiać uszkodzone felgi?

Czy warto naprawiać uszkodzone felgi?

Kierowcy najczęściej zwracają się do zakładów wulkanizacyjnych w przypadku awarii ogumienia. Nie rzadsze są także uszkodzenia obręczy koła, czyli felgi. One również wymagają odpowiedniej pielęgnacji oraz konserwacji, aby mogły służyć przez cały okres eksploatacji. Warto poddawać je zabiegom renowacyjnym, podczas których zostaną oszacowane ewentualne uszkodzenia, mające niebagatelne znaczenie dla bezpiecznej jazdy.

Ocena uszkodzeń

Felga jest narażona na różne uszkodzenia mechaniczne, w tym wgniecenia, odkształcenia, pęknięcia. Są one najczęściej spowodowane dziurami na drodze lub najeżdżaniem na krawężniki. Zabieg ich prostowania najczęściej odbywa się podczas regeneracji, czyli kompleksowych usług odnawiania obręczy koła. Przed przystąpieniem do naprawy fachowiec powinien dokonać analizy uszkodzeni. Nie każda usterka bowiem nadaje się do naprawy. W niektórych przypadkach prostowanie felg może przynieść więcej szkód niż pożytku. Dlatego najlepiej zwrócić się do profesjonalnych warsztatów, takich jak zakład wulkanizacyjny Bogusława Siuciaka, zlokalizowanego w Bielsku-Białej. Odnawianie nie jest opłacalne przy takich uszkodzeniach jak: pęknięcia szprych lub ramion, głębokich rys lub skrzywienia osi felgi. Reparacja takich uszkodzeń może znacząco naruszyć konstrukcję obręczy, co w późniejszym czasie stanowi zagrożenie podczas kierowania samochodem. W takiej sytuacji bezpieczniej będzie zainwestować w zakup nowych modeli. Opłacalność uzależniona jest także od wielkości obręczy. Im więcej ma cali, tym bardziej korzystna będzie jej naprawa przy niewielkich odkształceniach.

Prostowanie felg

Najczęstszym objawem skrzywionych obręczy kołowych będzie tak zwane ich bicie, czyli odchylenie podczas jazdy w górę lub w dół. Zlekceważenie tego problemu może prowadzić do uszkodzeń opon, łożysk oraz zawieszenia. Felgi stalowe prostuje się przy wykorzystywaniu specjalnej maszyny, która jest wyposażona w nakładki robocze oraz tłoki hydrauliczne. Taka renowacja jest zdecydowanie prostsza niż w przypadku obręczy wykonanych z aluminium. Tutaj podczas naprawy wymagane jest podgrzewanie materiału, aby nie pękł. W zależności od uszkodzeń poddaje się taką felgę prostowaniu, toczeniu lub spawaniu.

Odświeżenie koloru

Bardzo często po tego typu naprawie, potrzebne jest także ponowne lakierowanie. Najpierw poddaje się je szlifowaniu za pomocą piaskowania. Taka metoda zapewnia większą dokładność oraz gładszą powierzchnię. Po tym następuje malowanie. Opcja proszkowa zapewnia trwałą powłokę, ale bez możliwości wyboru koloru oraz efektu połysku. Przeciwieństwo stanowi z kolei lakierowanie natryskowe lub na mokro.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz