Artykuł sponsorowany

Czy warto montować w samochodach instalacje LPG?

Czy warto montować w samochodach instalacje LPG?

Instalacje LPG są coraz bardziej popularne w autach, przede wszystkim w związku z tanim surowcem napędowym, oraz coraz niższymi kosztami montażu tego typu podzespołów w samochodach. W ogólnym rozrachunku warto zatem zainwestować w tego typu inwestycję. Niekiedy jednak lepiej pozostać przy standardowej benzynie. Dowiedz się, kiedy warto stawiać na instalację gazową w swoim samochodzie i dlaczego!

Kiedy montaż LPG jest opłacalny?

Montaż instalacji LPG w naszym aucie jest opłacalny głównie wśród kierowców, którzy często wyruszają w dalekie trasy. To dlatego zatem wiele flot aut firmowych wyposażonych jest w tego typu podzespoły, a zamówienia na ich zamontowanie, składają bardzo często właśnie klienci biznesowi – przedsiębiorstwa transportowe, kurierzy, także podmioty zajmujące się przedstawicielstwem handlowym. Jeśli chodzi zaś o prywatne, indywidualne pojazdy, sprawa nie jest taka łatwa w jednoznacznym określeniu. Przede wszystkim musimy bowiem zastanowić się, jak długo chcemy eksploatować dany samochodów i czy benzyna nam w zupełności nie wystarczy. W przypadku pokonywania tylko tras miejskich, wydajność LPG nie będzie bowiem tak duża, jak np. w sytuacji częstego podróżowania na dalszych dystansach. Istotne jest również określenie wartości pojazdu. W przypadku kilkunastoletnich samochodów, instalacja gazowa, może paradoksalnie być utrudnieniem w późniejszej sprzedaży auta… Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że stare pojazdy muszą być bardzo tanie, a te z instalacją LPG, są często wyraźnie droższe.

Zalety instalacji LPG

Do największej zalety instalacji LPG, zaliczyć należy przede wszystkim wysoką wydajność. Oszczędności przy pokonywaniu dalekich tras, są w porównaniu z benzyną bardzo duże. Wielokrotnie kierowcy potrafią zatem optymalizować koszty surowca napędowego o więcej niż 500 złotych w miesiącu! Dzięki LPG można zatem przejechać nawet o połowę większy dystans, niż na benzynie, wydając na oba surowce identyczną sumę pieniędzy.

Nie tylko jednak wysoka oszczędność przyciąga kierowców do instalacji gazowych.  LPG charakteryzuje się wysokim stopniem czystości, co oznacza jego praktycznie nieograniczoną trwałość. Dzięki dużej liczbie oktanowej (około 100), zwiększona jest odporność na spalanie stukowe niż w przypadku benzyny. Emisyjność spalin jest zatem o dużo mniejsza, co wpływ ma również na mniejsze zużycie podzespołów pojazdu – np. układów wydechowych.

Postaw na instalację sekwencyjną

Inwestując w instalację LPG, zwłaszcza w nowszych modelach samochodów, należy zawsze wybierać wysokiej generacji technologię sekwencyjną. To ona wyróżnia się bezpośrednim wtryskiem, dedykowanym dla aut zasilanych wielopunktowo. Olbrzymią zaletą tego rozwiązania jest to, że gaz podawany jest w niesamowicie bezpieczny sposób. Mowa o dostarczaniu go do kolektora dolotowego pod ciśnieniem. Jeśli chodzi zaś o cały skład instalacji, należy wiedzieć, że technologia sekwencyjna, to podzespół składających się z: elektrozaworów, butli, reduktora, listwy wtryskiwaczy, czujnika ciśnienia gazu i układu sterującego. Profesjonalnym montażem instalacji LPG w Twoim aucie, zajmie się zaś zespół Przemysława Piszko z warsztatu AUTOGAZ, który otwarty jest również na montaże instalacji starszych generacji – np. dedykowanych dla samochodów z gaźnikiem. 

Dwupaliwowa hybryda – coraz częstsze zjawisko

Najlepsze pracownie instalowania systemów gazowych, takie właśnie, jak AUTOGAS, są również oblegane przez klientów, proszących o wykonanie silnikowej dwupaliwowej hybrydy. Jeszcze kilka lat temu była to praktyka kontrowersyjna. Dzisiaj przy wysokiej technologii i doświadczeniu serwisantów, można bez żadnych oporów stawiać na system gazowy do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyn. Jest to szczególnie opłacalne dla osób, które okazjonalnie wyjeżdżają na dłuższe trasy, a większość czasu spędzonego w aucie, pokonuje na drogach miejskich. Cała hybryda działa bowiem na zasadzie instalacji sekwencyjnej, gdzie w razie potrzeby jednostka sterująca wtryskiwaczami benzynowymi przeprowadza proces tzw. dotrysku paliwa. To wtedy pojazd porusza się przy wykorzystaniu dwóch źródeł energetycznych. Aby jednak móc eksploatować taki system w 100% bezpiecznie i wydajnie, musi on być precyzyjnie skalibrowany, oraz zautomatyzowany. Pracownicy AUTOGAS, nie mają z takimi działaniami żadnych problemów! 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
 .
.
13.10.2019
W mojej opinii montaż instalacji w aucie z pośrednim wtryskiem opłaca się każdemu. Sam wykorzystuje auto do codziennego użytku i mam zamontowaną instalacje BRC która na prawdę pozwala mi sporo zaoszczędzić z miesiąca na miesiąc.