Materiał Partnera

Co wyróżnia dobrą etykietę na kosmetyki? Garść istotnych informacji.

Co wyróżnia dobrą etykietę na kosmetyki? Garść istotnych informacji.

Dobrze prezentująca się i wyróżniająca pod względem wizualnym oraz merytorycznym etykieta to jeden z najważniejszych elementów dla efektów sprzedażowych. W końcu to dla klienta źródło cennych wstępnych informacji oraz tak zwanego pierwszego wrażenia o produkcie, tak więc od dobrej etykiety zależy w dużej mierze, czy dany artykuł zostanie zakupiony czy też nie. Etykiety na kosmetyki mają swoją specyfikę, o której warto dowiedzieć się więcej.

Pełen zakres danych

Kosmetyki mają określone wymogi, jeśli chodzi o  zakres danych, jakie powinny znaleźć się na etykiecie. Dla klienta to dość istotne, bowiem większość z nich nie chce kupować kota w worku. Jakie więc informacje są dla niego ważne i powinny być widoczne na etykiecie kosmetyku? Są to:

  • Nazwa handlowa
  • Nazwa i adres producenta (ewentualnie jego i imię i nazwisko)
  • Nazwa państwa – w przypadku kosmetyków nieprodukowanych na terenie Polski bądź też państw Unii Europejskiej
  • Ilość nominalna kosmetyku znajdująca się w opakowaniu wyrażona w jednostkach masy bądź też objętości (w momencie jego pakowania). Ten podpunkt nie dotyczy opakowań zawierających mniej niż 5 gramów lub 5 mililitrów, a także gratisowych próbek, jednorazowych produktów oraz stosowanych zwyczajowo opakowań zbiorczych.
  • Termin trwałości – co w praktyce oznacza dokładną datę (miesiąc i rok lub dzień, miesiąc i rok), do którego kosmetyk zachowa w pełni swoje właściwości oraz wysoką jakość. Ustalono (w art. 4 ust. 1), iż wyrażone jest to zwrotem: najlepiej zużyć przed końcem.
  • Szczególne ostrzeżenia oraz przeciwskazania
  • Składniki
  • Informacje o działaniu – mogą służyć wręcz za swoistą reklamę, zachęcającą do użycia poprzez opisanie dobroczynnego działania danego preparatu lub właściwości upiększającej danej tak zwanej kolorówki.

Oczywiście warto mieć na względzie, iż dokładna zawartość merytoryczna etykiety będzie zależała od strategii marketingowej wykorzystywanej przez daną firmę.

Zachęcający projekt

Drugą ważną sprawą, jeśli chodzi o etykietę jest jej projekt. Tutaj dobrze jest postawić na wybór sprawdzonej i renomowanej firmy produkującej etykiety samoprzylepne, a jedną z nich jest Brespak. Tego producenta wyróżniają konkurencyjne ceny, krótkie terminy realizacji oraz wysoka jakość produktu. Jeśli chodzi o sam projekt etykiety, to powinien on przykuwać uwagę dobrze dobraną kolorystyką oraz grafiką, a także kształtem oraz materiałem, który będzie idealnie dobrany tak, by całość była spójna i pozytywnie wyróżniała się na tle konkurencyjnych produktów, a także pasowała do grupy docelowej. Do wyboru mamy bowiem między innymi etykiety matowe, błyszczące, drukowane na foliach oraz transparentne.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz