Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć o silnikach wysokoprężnych? Sprawdź!

Co warto wiedzieć o silnikach wysokoprężnych? Sprawdź!

Każdy pojazd, który wyposażony jest w silnik, może ulec różnym usterkom i zniszczeniom. Silnik wysokoprężny to inaczej silnik Diesla. Nazywany jest również silnikiem o zapłonie samoczynnym. Jego wynalazcą był Rudolf Alexander Diesel. Silniki te wykorzystywane są do dziś w wielu samochodach osobowych, ciężarowych i nie tylko. Sprawdź, jakim awariom mogą ulec oraz w jaki sposób można im zapobiec!

Jakie są najczęstsze usterki w silnikach wysokoprężnych?

Samochody z silnikiem Diesla są popularne do dziś. Wiele pojazdów w tym osobowych, ciężarowych, górniczych czy szynowych zostało wyposażonych w silniki o zapłonie samoczynnym. Taki napęd to gwarancja mniejszego zużycia, w porównaniu do silników benzynowych. Jak każde jednostki, które napędzają pojazd, mogą się zepsuć lub ulec różnym usterkom. Do najczęściej wymienianych problemów należy m.in. awaria układu wtryskowego. Poddawany jest większym obciążeniom, więc musi być wykonany z najwyższą precyzją. Jeśli jego działanie jest nieprawidłowe, skutkuje to pogorszeniem kondycji innych podzespołów silnika

Bardzo ważne jest również, aby nie kupować niskiej jakości paliwa, ponieważ może uszkodzić wtryskiwacz. Zużycie wtryskiwaczy przyspiesza również awaria pompy wysokiego ciśnienia. W przypadku, gdy awarii ulegnie turbosprężarka, skutkiem będzie ogromny spadek osiągów silnika, gdyż odpowiada w dużym stopniu za jego całą dynamikę. Wśród popularnych uszkodzeń silnika wysokoprężnego znaleźć można także uszkodzenie filtra cząstek stałych, koła dwumasowego, świec żarowych, filtrów DPF, SCR, układu rozrządu, głowicy i osprzętu silnika i wiele innych. Każda z wymienionych wymaga naprawy, którą należy zlecić doświadczonej i profesjonalnej firmie, aby przywrócić pożądaną pracę napędu w każdym samochodzie.

Jak prawidłowo dbać o silnik Diesla?

Jeśli silnik ulegnie uszkodzeniu, należy poddać go naprawie. Renowacją średnich i dużych silników wysokoprężnych zajmuje się firma SOCHA MOTOR. Wykwalifikowana kadra pracownicza specjalizuje się w remontach silników w maszynach budowlanych, górniczych, drogowych oraz szynowych. Aby samodzielnie wydłużyć trwałość silnika Diesla, powinno się regularnie kontrolować poziom oleju, unikać zbyt niskich obrotów silnika czy także tankować paliwo wyłącznie na sprawdzonych stacjach.

Należy również pamiętać, aby nie oszczędzać na częściach i nie kupować zamienników. Mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Zimą najlepiej tankować do pełna. Ponadto wymiana filtrów oleju oraz powietrza co jakiś czas zdecydowanie pomoże zapobiec różnym usterkom. Zaleca się spokojną i zrównoważoną jazdę oraz 1-2 razy w miesiącu wybrać się za miasto, aby przejechać kawałek na wyższych obrotach. Dzięki temu sadza znajdująca się we filtrze cząstek stałych zostanie wypalona. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz