Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć o nowoczesnych testerach diagnostycznych?

Co warto wiedzieć o nowoczesnych testerach diagnostycznych?
Awarie samochodów zdarzały się, zdarzają i najprawdopodobniej będą zdarzać. Na całe szczęście obecnie nie ma konieczności rozbierania połowy auta w celu określenia przyczyny awarii. Służą do tego nowoczesne testery diagnostyczne znajdujące się na wyposażeniu warsztatów mechanicznych. Czym konkretnie charakteryzują się te urządzenia i gdzie szukać najlepszych ofert?

Czym jest tester diagnostyczny?


W bardzo dużym skrócie tester diagnostyczny jest niczym innym niż specjalistycznie zaprojektowanym urządzeniem elektronicznym pozwalającym m.in. na odczytywanie kodów błędów, kasowanie ich, a także na modyfikację oprogramowania samochodu. Zakres możliwych do wykonania czynności uzależniony jest przede wszystkim od marki oraz zastosowanego programu operacyjnego. Aby można było skorzystać z testera, samochód musi być wyposażony w gniazdo typu OBD2, które w zdecydowanej większości przypadków montowane jest pod deską rozdzielczą. Współcześnie zetknąć można się z testerami uniwersalnymi, projektowanymi z myślą o wszystkich modelach aut oraz dedykowanymi, które charakterystyczne były chociażby dla niemieckiej marki BMW.

Głównym kryterium podziału jest jednak konfiguracja oprogramowania. W testerach diagnostycznych wykonanych w konfiguracji zamkniętej nie ma możliwości rozszerzenia czy też aktualizacji danych. Natomiast w tzw. testerach otwartych swobodnie można dokonywać aktualizacji, a także za pomocą wgrywania nowych programów, zwiększać możliwości urządzenia. Nowoczesne testery gwarantują niezwykle precyzyjne i nade wszystko bardzo sprawne zlokalizowanie usterki. Co jeszcze warto wiedzieć?

Testery diagnostyczne – dla kogo?


Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby tester diagnostyczny został zakupiony przez osobę indywidualną. W tym przypadku należy jednak liczyć się z tym, że inwestycja będzie kompletnie nieopłacalna. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Urządzenie zostanie wykorzystanie najwyżej kilka razy w ciągu roku. Biorąc pod uwagę fakt, że markowy tester kosztuje kilka tysięcy złotych, a wykonanie badania za jego pomocą w dobrym warsztacie mechanicznym od 50 do 70 zł, łatwo obliczyć poniesione straty. Oczywiście w sieci można znaleźć wiele ofert na produkty, których pochodzenie i jakość wykonania pozostawiają wiele do życzenia. Ich jedyną zaletą jest bardzo niska cena, która w ostatecznym rozrachunku na nie wiele się zda.

Dlatego też, jeżeli ktoś prowadzi warsztat samochodowy lub zajmuje się mechaniką w inny profesjonalny sposób, powinien skorzystać jedynie z usług najbardziej renomowanych dystrybutorów marek takich jak m.in. Texa czy Magneti Marelli. Zdecydowanie zalicza się do nich firma Wega, która dzięki swojemu ogromnemu doświadczeniu i umiejętności podejścia do każdego klienta w sposób indywidualny, wyrobiła sobie opinię rzetelnego partnera biznesowego. Nawiązanie stałej współpracy z hurtownią części samochodowych stanowi najlepszą gwarancję doskonałej obsługi i najatrakcyjniejszych warunków cenowych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Przeczytaj także

Wyszukaj firmy z branży