Artykuł sponsorowany

Co się psuje w maszynach rolniczych? Oto elementy, które trzeba naprawiać najczęściej

Co się psuje w maszynach rolniczych? Oto elementy, które trzeba naprawiać najczęściej

Maszyny rolnicze są budowane z myślą o wytężonej eksploatacji takiego sprzętu. To jednak nie zawsze wystarczy – nawet najbardziej solidne maszyny z czasem ulegają różnego rodzaju awariom. Rolnicy starają się dbać o swoje maszyny, ale to nie zawsze wystarcza. Co psuje się najczęściej? Jakie części maszyn rolniczych zwykle wymagają naprawy? Z jakimi problemami rolnicy często zgłaszają się do mechaników? Oto lista części najbardziej podatnych na awarie.

Awarie biorą się z zanieczyszczeń

Wiele awarii sprzętu rolniczego ma miejsce w elementach szczególnie wystawionych na zanieczyszczenie. Żeby zapobiec awarii podzespołów narażonych na zabrudzenia trzeba regularnie i dokładnie je serwisować. Jeśli o tym zapomnimy, zanieczyszczenia mogą całkowicie zniszczyć niektóre elementy maszyny – wtedy jedyny ratunek to wymiana części. Dotyczy to przede wszystkim części pojazdów oblepionych glebą lub pyłem – są one bardzo narażone na korozję.

Uwaga na hamulce

Sporo problemów właścicielom sprzętu rolniczego może przysporzyć układ hamulcowy i układ kierowniczy. To właśnie awarie tych układów są najczęściej przyczyną poważnych wypadków z udziałem sprzętu rolniczego. Zanim wyjedziemy do pracy w polu powinniśmy sprawdzić działanie tych układów. Jeśli tylko coś jest nie tak, starajmy się jak najszybciej usunąć usterkę. Najlepszy sposób to zastosowanie dobrych części zamiennych – znajdziemy je w ofercie firmy Farmer. Części zamienne do ciągników i maszyn rolniczych. Z uwagą należy też obserwować pracę układów hydraulicznych – nieodpowiednia konserwacja łatwo może doprowadzić do ich awarii. Trzeba dbać o regularną wymianę oleju i mycie filtrów – w ten sposób unikniemy kłopotów.

Zadbaj o silnik

Silnik jest sercem każdej maszyny rolniczej. Niestety, jemu także zdarzają się poważne awarie. Żeby im zapobiec, powinniśmy dbać o utrzymanie odpowiedniego stanu oleju silnikowego. Oleju nie może być za mało, bo jego brak może spowodować zatarcie się silnika. Ale ważna jest też jakość oleju – ważne, żeby miał odpowiednią lepkość – czyli taką, jaką zaleca nam producent. Zużyty olej może zaszkodzić silnikowi, dlatego co sezon trzeba go wymieniać. Wielu rolników do oleju dodaje też inhibitor – substancję, która zapobiega korozji. Każda awaria silnika to problem, z którym trudno sobie poradzić samodzielnie, jednak dzięki wprawnemu mechanikowi i odpowiednim częściom zamiennym do maszyn rolniczych da się usunąć każdy problem.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz