Artykuł sponsorowany

Co powinieneś wiedzieć, aby móc podejmować korzystne decyzje w biznesie?

Co powinieneś wiedzieć, aby móc podejmować korzystne decyzje w biznesie?

Każda działalność rozwija się w różnym tempie i przynosi inne zyski. Żeby właściwie zarządzać firmą, ważne jest, aby mieć stały wgląd w jej sytuację finansową oraz móc określić prognozy na najbliższe miesiące. Każdy przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia księgowości, co zdecydowanie ułatwia to zadanie. Jakie informacje będą Ci potrzebne, aby podjąć korzystne decyzje biznesowe?

Skrupulatne prowadzenie księgowości

Choć mniejsze biznesy zwykle ograniczają się do prowadzenia obowiązkowej księgi przychodów i rozchodów, warto rozszerzyć księgowość o wszelkie transakcje zawierane w firmie, zarówno gotówkowe, jak i bezgotówkowe. Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu księgowości lub brak czasu działa na twoją niekorzyść, najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z usług zewnętrznego biura rachunkowego. Zatrudnianie własnego księgowego w firmie jest opłacalne tylko w dużych przedsiębiorstwach. Biuro rachunkowe Dekret Sp. z o.o. od 1999 roku zajmuje się kompleksowymi usługami – od prowadzenia księgi przychodów, aż rozliczanie podatków i sporządzanie sprawozdań.

Sprawozdanie finansowe – podstawa podejmowania decyzji

Żeby zyskać pełny obraz sytuacji finansowej firmy, istotne jest, aby wypełnić wszystkie trzy elementy stanowiące podstawę dobrej rachunkowości: księgowość, rachunek kosztów oraz sprawozdawczość finansową. Na podstawie tych dokumentów można oszacować prognozę na najbliższe miesiące, a nawet lata, co zdecydowanie ułatwi podejmowanie korzystnych decyzji. Ryzyko nie jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Sprawozdanie finansowe to nic innego jak uporządkowane wyniki działalności gospodarczej, nie tylko pod kątem zysków, ale również ilości klientów i zawartych transakcji. Zwykle bierze się pod uwagę ostatni rok rozliczeniowy.

Właściwie sporządzone przez księgowego sprawozdanie finansowe, powinno zawierać takie elementy jak:

  1. Wprowadzenie – zawierające informację o kontynuacji lub upadku działalności, a także jej ogólnej wycenie.
  2. Bilans, czyli zestawienie wszystkich aktywów i pasywów.
  3. Rachunek zysków i strat firmy w ciągu ostatniego roku rozliczeniowego.
  4.  Wszelkie informacje uzupełniające.
  5. Rachunek określający przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnych (wytwarzanie towarów i świadczenie usług), inwestycyjnych oraz finansowych.
  6.   Zmiany w funduszu własnym wraz z ich wielkością oraz przyczynami.

Forma sprawozdania nie jest ściśle określona, dlatego mogą one nieco się różnić, w zależności od biura rachunkowego, któremu zlecisz sporządzenie. Jego tworzenie jest jednak zawsze oparte o zasady regulowane przez Ustawę o Rachunkowości.

Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz