Artykuł sponsorowany

Co najczęściej ulega uszkodzeniu w układzie zawieszenia w autach osobowych?

Co najczęściej ulega uszkodzeniu w układzie zawieszenia w autach osobowych?

Poszczególne elementy zawieszenia w samochodach osobowych są narażone na spore obciążenia w trakcie eksploatacji. Sprawia to, że części tego układu są jednymi z najczęściej wymienianych przez mechaników. Uszkodzeniom ulegają m.in. amortyzatory czy wahacze, a ich wymiana we własnym zakresie jest praktycznie niemożliwa. Jakie jeszcze podzespoły wymieniają mechanicy w ramach naprawy zawieszenia w autach osobowych?

Problematyczne amortyzatory

Dzięki zamontowanym w większości układów zawieszenia amortyzatorom możliwe jest doskonałe tłumienie nierówności występujących na drodze. Nawierzchnia złej jakości wpływa jednak znacząco na szybkie zużywanie się amortyzatorów, które przy intensywnej eksploatacji tracą swoje pierwotne parametry. Jeśli auto w trakcie jazdy staje się zatem odczuwalnie twardsze, podróż jest mniej komfortowa a przy pokonywaniu nierówności pojawiają się niechciane odgłosy z układu zawieszenia, warto sprawdzić w warsztacie samochodowym właśnie amortyzatory.

Ich wymiana nie jest prosta, bowiem w większości przypadków wiąże się z koniecznością demontażu sprężyny. W tym celu należy wykorzystać specjalistyczny sprzęt, co pozwoli bezpiecznie usunąć zarówno sprężynę, jak i amortyzator. Naprawą zawieszenia polegającą na wymianie tych podzespołów zajmie się warsztat Auto-Kemes, który realizuje również serwis związany z wahaczami i innymi elementami układu odpowiadającego za tłumienie nierówności i stabilne prowadzenie pojazdu. Co zatem jeszcze jest w stanie wykonać mechanik?

Częste usterki wahaczy

Wahacze to kolejny z komponentów znajdującym się w układzie zawieszenia, który najczęściej ulega uszkodzeniom wskutek intensywnej eksploatacji. Można je uszkodzić nawet przy niefortunnym uderzeniu kołem w wysoki krawężnik, dlatego mechanicy dość często zmagają się z tego typu naprawami. Nierzadko jednak usterka może być wyeliminowana nie tylko poprzez zakup kompletnego wahacza, ale tylko jego elementu w postaci tulei.

Często uszkodzeniom ulegają również niewielkie elementy – łączniki stabilizatora czy końcówki drążka kierowniczego. Ich wymiana nie jest problematyczna, a koszt części zazwyczaj stosunkowo niski, co jest niewspółmierne do roli, jaką odgrywają te komponenty w układzie zawieszenia. Warto regularnie kontrolować ich stan i wymieniać na nowe w przypadku stwierdzenia przez dobrego mechanika śladów nadmiernego zużycia czy usterek. Należy jednak pamiętać o wyborze odpowiedniego warsztatu, który w sposób profesjonalny przeprowadzi diagnostykę zawieszenia i w krótkim czasie zrealizuje niezbędne czynności serwisowe.

Opracowanie:
Bytom, marsz. Piłsudskiego 67
tel. 570 121 712
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz