Materiał Partnera

Co najczęściej ulega awarii w używanych BMW serii 1 i 3?

Co najczęściej ulega awarii w używanych BMW serii 1 i 3?

Wiele jest osób, które chciałyby zakupić samochód marki BMW. Dla większości z nich podstawowym źródłem poszukiwań pojazdu będzie rynek wtórny. Używane samochody to łakomy kąsek, ponieważ są dużo tańsze od nowych, nawet jeśli „mają na koncie” ledwie kilka miesięcy. Musimy jednak mieć świadomość, że w samochodzie z drugiej ręki dużo łatwiej o usterkę. Dobrze znać te, które występują najczęściej, szczególnie w BMW z dolnej i średniej półki, a więc serii 1 oraz 3.

Najczęstsze awarie w BMW E87

BMW serii 1 to kompaktowa seria tej znanej marki. Obecnie w salonach znajdziemy jego drugą generację, a więc F20 – na rynku wtórnym bez problemu trafimy na nieco starszą, produkowaną w latach 2004‐2011 wersję – E87. Mimo że mogą pojawić się w niej pewne awarie, nie ma problemu z dostępem do części zamiennych.

W przypadku egzemplarzy wyposażonych w silnik 1.6, awarii może ulegać rozrząd. Uważać musimy także na jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, w których awaryjne są pompy podciśnienia w układzie wspomagania hamulców.

E87 z dieslem są natomiast podatne na problemy z wtryskiwaczami, szybko zużywającym się kołem pasowym oraz obrywającymi się klapkami znajdującymi się w kolektorze ssącym.

Część użytkowników tego modelu skarży się także na szarpanie przy ruszaniu – w takim przypadku dobrze jest przeprowadzić przegląd dwumasowego koła zamachowego oraz sprzęgła. Starsze E87 dopada korozja układu wydechowego.

Co psuje się w BMW serii 3 E46?

Seria 3 BMW to klasyk na polskich drogach, szczególnie, jeśli chodzi o generację produkowaną w latach 1998‐2006. Model E46, bo o nim mowa, to solidna klasa średnia, jednak i w nim pewne usterki pojawiają się nad wyraz często. Najważniejsze, by przy naprawach kupować części ze sprawdzonego źródła. Jednym z dystrybutorów części zamiennych do BMW – nowych oraz używanych – jest firma Rom Cars.

Wracając jednak do modelu E46, zdecydowanie warto dokładnie obejrzeć go przed zakupem. Najstarsze z nich mogą mieć ogniska rdzy. Warto zerknąć także pod samochód, bowiem czasem w E46 zdarzają się wycieki oleju z silnika. Silniki benzynowe w omawianej „trójce” mają często problemy z układem chłodzenia, natomiast diesle – z pompami wtryskowymi.

Częste są także problemy z zawieszeniem, szczególnie tylnym, które nie lubi jazdy po nierównej nawierzchni. Dlatego też E46 najlepiej sprowadzać zza granicy, gdzie jakość dróg jest lepsza. Warto sprawdzić dodatkowo mocowanie tylnej belki, które może się urywać – ten problem występuje jednak w modelach sprzed liftingu, podobnie jak problem z podnoszeniem szyb czy sterowaniem automatycznej klimatyzacji.

Opracowanie:
Łosień 81
tel. 661 427 768
Oceń artykuł (0)
0,0
Komentarze
Dodaj komentarz