Artykuł sponsorowany

Co można wrzucić w koszta firmowe?

Co można wrzucić w koszta firmowe?

Prowadzisz firmę lub planujesz ją założyć? Nie wiesz czym są koszta firmowe i jakie wydatki możesz do nich zaliczyć? Sprawdź, jak dzięki zakupom wrzucanym w koszta, możesz zmniejszyć swoje podatki. Rozsądne wydatki firmowe mogą zapewnić Ci sporą kwotę, którą będziesz mógł odliczyć od przychodów. Nie obawiaj się kontroli Urzędu Skarbowego, wpływaj świadomie na swoje podatki.

Koszta firmowe i kilkanaście przykładów wydatków, które możesz do nich zaliczyć

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Są to więc wydatki, które ponosisz na rzecz prowadzenia działalności i zapewnienia jak najwyższej jakości usług. Najcenniejsza informacja jest taka, że możesz te wydatki odliczyć od przychodu, co skutkuje niższym podatkiem dochodowym od wartości netto. W zależności od wybranego progu podatkowego, może to być 18% lub 19%. Jeśli jesteś VATowcem, możesz również pomniejszyć kwotę zakupów o podatek VAT.

Co można zaliczyć do kosztów firmowych?

Jeśli obawiasz się kontroli Urzędu Skarbowego, zapoznaj się z listą bezpiecznych rozwiązań, powszechnie akceptowanych, jako koszty firmowe:

  • usługi, kursy i szkolenia: licencje na oprogramowanie, kursy językowe, studia podyplomowe, bilety na konferencje, czasopisma branżowe,
  • wyposażenie biura: meble i materiały biurowe, rachunek za telefon, usługi firm księgowych,
  •  sprzęt do pracy: komputer, laptop, drukarki, skanery, telefony, karty pamięci, plecak, torba na sprzęt,
  • wydatki na samochód: paliwo, myjnia, ubezpieczenie, naprawy, przegląd techniczny,
  • wydatki na biuro: koszt wynajmu, rachunki za telefon i Internet, środki czystości, w niektórych wypadkach odsetki od kredytu mieszkaniowego. Jeśli prowadzisz działalność we własnym mieszkaniu, musisz wziąć pod uwagę, że odliczyć możesz tylko część odsetek, proporcjonalnie do liczby pomieszczeń, które służą Ci do prowadzenia firmy.

Koszty firmowe, to w większości przedsiębiorstw kwota, która stale wzrasta. Specjalista z firmy Biuro Podatkowe s.c. Małysiak Anna, Maślanka Aneta, Rachunkowość radzi, aby przeanalizować swoje obecne i przyszłe wydatki. Zrób wszystko, żeby wpływały jak najkorzystniej na koszta ponoszone przez Twoją firmę i płacone podatki.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz