Artykuł sponsorowany

Chcesz być reprezentowany w urzędach przez fachowców? Pomyśl o udzieleniu pełnomocnictwa swemu księgowemu!

Chcesz być reprezentowany w urzędach przez fachowców? Pomyśl o udzieleniu pełnomocnictwa swemu księgowemu!

Prowadzenie działalności gospodarczej nierozerwalnie wiąże się z koniecznością prac księgowych. Aby do minimum zredukować ryzyko popełnienia błędów, wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami. Dzięki firmom świadczącym usługi rachunkowe zyskują wiele korzyści, w tym możliwość reprezentowania ich przed różnymi organami administracji publicznej, o ile udzielą podmiotowi stosownego pełnomocnictwa.

Przedsiębiorca w natłoku obowiązków

Nie da się ukryć, że aby odnieść sukces na rynku, należy w pełni skupić się na procesach biznesowych. Przedsiębiorcy muszą też jednocześnie wypełniać wiele innych obowiązków, których zaniechanie może wywołać lawinę negatywnych skutków. Do takich powinności zaliczamy między innymi kontakty z Urzędem Skarbowym czy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, co w mniej lub bardziej poważnym stopniu może odciągać właściciela od zarządzania biznesem. Zdecydowanie najbardziej odczuwają to podmioty prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorcy nie muszą jednak wcale stać w kolejkach i tracić swego cennego czasu, który mogliby poświęcić na inne działania. Chcąc uniknąć osobistej fatygi, chociaż przy składaniu wyjaśnień przed urzędem, warto rozważyć udzielenie pełnomocnictwa zaufanemu podmiotowi, takiemu jak Kancelaria Anny Obary z siedzibą w Warszawie.

Komu należy udzielić pełnomocnictwa?

Według przepisów, pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych. Chociaż, aby reprezentować podatnika przed instytucjami nie trzeba mieć specjalnych uprawnień, to przedsiębiorcy powinni upoważniać jedynie określone jednostki,  posiadające odpowiednie kompetencje i kwalifikacje. Zazwyczaj wybór pada na pracownika podmiotu, któremu firma zleciła prowadzenie spraw księgowych. Ze względów bezpieczeństwa, rozsądnym krokiem będzie jednak sprawdzenie, czy biuro bądź kancelaria, w której pracuje, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Tak naprawdę powinniśmy to zweryfikować już dużo wcześniej, a mianowicie na etapie poszukiwania placówki oferującej kompleksowe usługi księgowe. Gdy działania pełnomocnika będą budziły nasze podejrzenia, nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie upoważnienie odwołać.

Co daje pełnomocnictwo?

Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na upoważnienie księgowego w reprezentowaniu ich przed urzędami, muszą oczywiście dopilnować spraw formalnych. Pełnomocnictw udziela się bowiem w formie pisemnej bądź też są one zgłaszane ustnie do protokołu. Poprawnie wypełnione druki dają fachowcowi prawo do składania deklaracji, przygotowania odwołań od decyzji instytucji czy też występowania w imieniu firmy przy kwestii dotyczącej zwrotu VAT-u. Dzięki upoważnieniu zajmą się ponadto obsługą korespondencji, przygotowaniem wyjaśnień, a także odpowiedzi na pytania organów podatkowych. Ich działania są ponadto nieocenione w przypadku kontroli, gdyż poprzez pełnomocnictwo mogą niezwłocznie przystąpić do gromadzenia niezbędnych dokumentów. Jeśli chodzi o instytucje skarbowe, warto nadmienić, iż wymagają one do każdej sprawy oddzielnego pełnomocnictwa, które w oryginale bądź w formie poświadczonego urzędowo odpisu należy dołączyć do akt.

Opracowanie:
Warszawa, Bukowińska 22 lok. 53
tel. 22 648 35 70
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Warto przeczytać