Artykuł sponsorowany

Cechy skutecznego gadżetu reklamowego

Cechy skutecznego gadżetu reklamowego

Obecnie coraz więcej firm inwestuje w różnego rodzaju gadżety reklamowe. Jednak w praktyce nie zawsze obdarowanie potencjalnego klienta podarunkiem przekłada się na jego skorzystanie z oferty. Wiele zależy od tego, czy gadżet jest dla niego atrakcyjny, a więc skuteczny marketingowo. Jaki więc powinien być gadżet idealny? Co warto na ten temat wiedzieć?

Skuteczny, czyli funkcjonalny

Skuteczny gadżet reklamowy to gadżet funkcjonalny. Mowa w tym przypadku przede wszystkim o długopisach, kubkach, parasolach, notesach czy pendrive'ach z logo danej firmy. Gadżety tego rodzaju są atrakcyjne pod względem wizualnym, a przy tym na pewno będą wykorzystywane w praktyce. Obecnie coraz popularniejszą grupą gadżetów reklamowych są różnego typu akcesoria do laptopów i smartfonów, a także cyfrowe ramki na zdjęcia. Oprócz tego dobry gadżet powinien być dostosowany do pory roku – zimą można potencjalnym klientom podarować np. przedmioty ekologiczne; tak robią często firmy otwarcie deklarujące dbałość o sprawy środowiska naturalnego; robi to niewątpliwie bardzo dobre wrażenie na klientach. Na rynku zresztą takich ekologicznych gadżetów reklamowych nie brakuje. Największą popularnością cieszą się efektowne biodegradowalne torby tekstylne na zakupy. Klienci przepadają także za wykonanymi z drewna przyborami do pisania. To produkty ekologiczne, a jednocześnie atrakcyjne pod względem wizualnym. Różne przedmioty codziennego użytku, na których można umieścić logo swojej firmy, oferuje przykładowo ich producent, firma Wisplast z Gdyni.

Dobry gadżet powinien podążać za modą

To jednak nie wszystko. Skuteczny gadżet reklamowy powinien również, oczywiście w miarę możliwości, odpowiadać aktualnym trendom modowym. Mowa w tym przypadku przede wszystkim o odzieży reklamowej. Niestety wiele firm popełnia błąd i stawia na kroje i kolorystykę, która jest nietrafiona i nie przypada do gustu osobom obdarowanym. Taki krok niewątpliwie psuje wizerunek firmy. Podobnie jest z akcesoriami kuchennymi i komputerowymi. Warto stawiać na produkty atrakcyjne, które wyróżniają się nowoczesnym designem. Takie gadżety bowiem najbardziej cenią sobie klienci. Ostatnią, bardzo ważną cechą skutecznych gadżetów reklamowych jest ich dopasowanie do grupy docelowej danej firmy. Nie od dzisiaj wiadomo, że inne gadżety reklamowe podobają się nastolatkom i ludziom młodym, a inne dzieciom czy ludziom w podeszłym wieku. Najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem od lat są wszelkiego rodzaju długopisy, teczki, notesy i kalendarze reklamowe. Takie gadżety lubią wszyscy.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz