Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego szyldu reklamowego

Cechy dobrego szyldu reklamowego
Szyld reklamowy to specyficzny środek komunikacji z odbiorcą produktów lub usług danej firmy. Nie tylko informuje o istnieniu tej ostatniej, ale też ułatwia trafienie do jej siedziby, a nierzadko także zachęca do jej odwiedzenia. Co jednak sprawia, że cele te zostają osiągnięte, sam szyld zaś nie jest tylko szpecącą otoczenie tabliczką? Na te oraz inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Projekt

Kiedy przedsiębiorca dysponuje już tak kluczowymi dla budowania wizerunku elementami jak nazwa firmy i logo (a czasem także chwytliwe hasło), można je wykorzystać do stworzenia projektu szyldu. Warto poświęcić na ten etap odpowiednio dużo czasu i środków albo – jeszcze lepiej – zlecić zadanie doświadczonym profesjonalistom, którzy zadbają o właściwy dobór barw czy czcionek, jak również opracowanie harmonijnej kompozycji.

Czytelność

Umieszczony na szyldzie przekaz powinien być jasny i czytelny nawet z dość sporej odległości. Jest to po części kwestia projektu, po części jednak odpowiadają za to także rozmiary szyldu i odpowiednie jego umiejscowienie. Jeśli zdecydujemy się na podświetlenie grafiki, zyskamy pewność, że logo i nazwa naszej firmy pozostaną wyraźnie widoczne również po zmroku oraz w niepogodę.

Odporność

Ma to znaczenie oczywiście przede wszystkim wtedy, gdy szyld umieszczony jest na zewnątrz budynku (a nie choćby w pasażu galerii handlowej). W takiej sytuacji koniecznie należy zadbać też o to, by wykonany był z wytrzymałych materiałów, odpornych na działanie czynników atmosferycznych. Nie chcemy chyba przecież, by napis stał się nieczytelny po kilku gwałtowniejszych ulewach, bo np. przeżarła go rdza.

Jakość

Niezależnie zaś od tego, czy szyld znajduje się pod dachem, czy nie, powinien cechować się wysoką jakością wykonania. Jest to przecież swoista wizytówka przedsiębiorstwa. Jeśli nazwa tej ostatniej znajdować się będzie na niechlujnym, źle wyglądającym nośniku, z pewnością nie wywrze to dobrego wrażenia na potencjalnych klientach. Możemy ich nawet przez to stracić! Koniecznie więc zlećmy stworzenie szyldu firmie, która współpracuje ze sprawdzonymi dostawcami zarówno plexi, jak i PCV, stali czy materiałów kompozytowych. Przykładem takiej firmy jest choćby warszawska Pracownia Reklamowa LogArt.

Spójność

Ostatnią cechą dobrego szyldu, która zasługuje na wyróżnienie, jest jego spójność. I chodzi tu nie tylko o przemyślaną kompozycję poszczególnych elementów składających się na sam szyld, ale też o jego umiejętne wpasowanie się w otoczenie (najlepiej, by wyróżniał się z tła, ale zarazem nie był zbyt nachalny), a także odpowiednie zestawienie formy i treści. Inaczej przecież powinien wyglądać szyld w przypadku sklepu z zabawkami, a inaczej w przypadku np. kancelarii prawniczej.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz