Artykuł sponsorowany

Budujemy wizerunek firmy - jakie są podstawowe narzędzia public relations?

Budujemy wizerunek firmy - jakie są podstawowe narzędzia public relations?

„Jak nas widzą tak nas piszą” - to przysłowie, które wbrew pozorom może odnosić się do wielu aspektów naszego życia. Jednym z nich jest prowadzenie firmy, a przede wszystkim kwestia tego „jak nas widzą”. Kreowanie wizerunku to długotrwały proces, który odpowiada za to, jak nasza firma jest odbierana przez swoje otoczenie. Na szczęście współczesny przedsiębiorca ma do swojej dyspozycji wiele narzędzi public relations wspomagających budowę wizerunku.

Budowanie wizerunku firmy bez tajemnic

Niezaprzeczalnie każda firma ma swój indywidualny, odróżniający od konkurentów wizerunek. I nie mówimy tu tylko o jej nazwie, logo czy innych elementach identyfikacji. Na tę tożsamość składa się także szereg działań, które firma podejmuje w swojej codziennej pracy. To jaki ma stosunek do swoich klientów i współpracowników oraz kontrahentów lub jak radzi sobie w trudnych sytuacjach, także ma wpływ na to, jak dana firma jest postrzegana na zewnątrz. W skrócie można powiedzieć, że wizerunek firmy to zespół wrażeń, które w związku z daną firmą odczuwają odbiorcy jej usług lub produktów. Aby jednak osiągnąć odpowiedni efekt należy podejmować systematyczne i długoterminowe działania, mające na celu kreowanie wizerunku, które komunikują odbiorcy tożsamość firmy oraz umożliwiają jej wyróżnienie się na tle konkurencji, a także zaprezentowanie swojego indywidualnego charakteru. Aby jednak wszystkie te wysiłki nie poszły na marne, niezbędne są odpowiednie działania PR. Wynika to z faktu, że specjaliści public relations, tacy jak 5PR Agata Kalafarska-Winkler, dysponują odpowiednią wiedzą oraz umiejętnościami, a przede wszystkim niezbędnymi narzędziami, które umożliwią wykreowanie pozytywnego wizerunku naszej firmy.

Podstawowe narzędzia PR

Aby osiągnąć zamierzone cele w obszarze PR, wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia.  Warto także pamiętać, że nie ma oczywiście potrzeby stosowania wszystkich naraz, a wszystko zależy od rodzaju przyjętej strategii. Do podstawowych narzędzi public relations zaliczyć należy:

  • wewnętrzne audyty komunikacyjne, dzięki którym możliwe jest sprawdzenie, jak szybko i jak skutecznie informacje rozchodzą się pomiędzy pracownikami,
  • relacje z mediami (media relations),
  • relacje z inwestorami,
  • budowanie identyfikacji wizualnej firmy, produktu czy usługi tzw. corporate identity - tworzenie konkretnej szaty graficznej, elementów oraz kolorystyki wykorzystywanych w akcjach marketingowych, wiążących się z firmą. Obejmuje także tworzenie rozpoznawalnych graficznych reprezentacji marki, produktu czy usługi,
  • organizowanie akcji specjalnych, społecznych, imprez, spotkań (eventów),
  • e-PR, czyli działania prowadzone w Internecie, z wykorzystaniem m.in. mediów społecznościowych,
  • działania w obszarze CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu.

Lista narzędzi, które może wykorzystywać profesjonalna agencja public relations jest bardzo długa, a wraz z błyskawicznym rozwojem mediów w dzisiejszych czasach, rośnie ona niemal z dnia na dzień. Niemniej jednak należy je dobierać w sposób zaplanowany, w zależności od potrzeb, celów i oczekiwań. Wynika to z faktu, że działania public relations są skuteczne przede wszystkim wtedy, gdy narzędzia PR będą precyzyjnie rozsądnie i umiejętnie dobrane .

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz