Artykuł sponsorowany

Bezpieczeństwo i higiena na imprezach masowych

Bezpieczeństwo i higiena na imprezach masowych
Bezpieczeństwo imprez masowych, tryb wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych oraz zasady odpowiedzialności i uprawnień organizatorów jest regulowane przez ustawę o bezpieczeństwie imprez masowych. Jest ona związana ze sprawowaniem kontroli i nadzoru nad higieną podczas imprez, dlatego wchodzi w skład obowiązków Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Czym charakteryzują się imprezy masowe?

Imprezy masowe mogą mieć charakter sportowy, artystyczny lub rozrywkowy i być organizowane zarówno na otwartym, jak i zamkniętym terenie. W pierwszym przypadku liczba uczestników wynosi nie mniej niż 1000, natomiast w halach i salach koncertowych – nie mniej niż 500. Czasami goście są liczeni w kilkudziesięciu lub kilkuset tysiącach, dlatego organizatorzy imprez masowych są zobowiązani do zapewnienia uczestnikom i pracownikom zatrudnionym do obsługi wydarzenia odpowiednie warunki sanitarne – podkreśla ekspert z firmy Sanipol sp. z o.o., która specjalizuje się w projektowaniu i odpowiednim wykonaniu zabudowy pomieszczeń sanitarnych.

Liczba toalet, umywalni oraz natrysków na imprezach masowych

Ilość toalet jest uzależniona od liczby uczestników danego eventu.

  1.       Jeżeli w imprezie uczestniczy do 1 tysiąca osób, wystarczy jedna toaleta na 250 osób.
  2.       W przypadku liczby uczestników wahającej się w granicach 1-10 tysięcy – jedna toaleta na 250 osób oraz jedna toaleta na 750 osób.
  3.       Uczestnictwo w imprezie ponad 10 tysięcy osób wymaga zainstalowania jednej toalety na 250 osób, jednej toalety na 750 osób oraz jednej toalety na 1000 osób.

Na terenie kilkudniowych imprez masowych, takich jak zloty i festiwale, w skład zaplecza higieniczno-sanitarnego wchodzą również natryski oraz umywalnie. Ich ilość również uzależniona jest od liczby uczestników – jedna umywalnia przypada na 33 osoby, a jeden natrysk – na 100 osób.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz