Baza danych. Czym jest? Jak ją wykorzystać?

Baza danych. Czym jest? Jak ją wykorzystać?

Prowadzisz działalność dla klientów biznesowych? Chcesz wiedzieć, skąd czerpać informacje o firmach i w jaki sposób pozyskać ich dane kontaktowe? Skorzystaj z gotowych baz danych, które zbierają konkretne informacje na temat przedsiębiorstw. Bazy danych mogą być podstawą twoich działań marketingowych, obejmujących telemarketing czy e-mailing. Przeczytaj, na co zwrócić uwagę, wybierając bazę. Dowiedz się, jakie informacje możesz w niej znaleźć.

Czym są bazy danych?

Bazy danych klientów to zbiory konkretnych informacji na temat przedsiębiorstw wraz z ich danymi kontaktowymi. To niezwykle użyteczne narzędzie i wartościowe źródło wiedzy o twoich potencjalnych klientach. Rzetelnie opracowana i prawidłowo skonstruowana baza danych pozwala na precyzyjne działania w zakresie marketingu internetowego i zarządzania przedsiębiorstwem.

Obecnie na rynku działa około kilkudziesięciu dostawców baz danych, którzy oferują rekordy z danymi kontaktowymi firm w różnej postaci. W sieci dostępne są również ogólne i branżowe witryny, posiadające katalogi przedsiębiorstw, które sprawdzają się przy mniejszych akcjach sprzedażowych. Jeśli działasz w sektorze B2B i potrzebujesz większej ilości informacji, zastanów się nad skorzystaniem z profesjonalnej bazy.

Na co zwrócić uwagę, wybierając bazę danych?

Jak wybrać odpowiednią bazę danych? Przede wszystkim sprawdź, czy jest ona wiarygodna. Dane zawarte w bazie powinny być prawdziwe i realne, dzięki czemu będziesz mógł wykorzystać je w swoich działaniach. Powinny być one dokładne i kompletne, aby można było skontaktować się z danym klientem w celu przedstawienia oferty. Niekompletna baza do niczego ci się nie przyda.


Pozyskuj efektywne leady dzięki naszej bazie firm. Sprawdź ofertę >>


Skontroluj również, skąd pochodzą dane zebrane w bazie. Każda dobra baza firm powinna mieć udokumentowane źródło ich pochodzenia. Pamiętaj, że musi ona uwzględniać obowiązujące przepisy RODO, dlatego tak ważna jest jej identyfikacja i udokumentowanie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Istotną kwestią, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest także wysoka jakość danych przechowywanych w bazie, może ona mieć bowiem zasadniczy wpływ na skuteczność prowadzonych przez ciebie działań.

Pamiętaj - wybierając bazę danych, nie kieruj się tylko łączną ilością firm, które możesz w niej znaleźć. Może się bowiem okazać, że większość rekordów nie zawiera danych, które są ci potrzebne do przeprowadzenia kampanii, a jedynie podstawowe informacje, które w przypadku akcji reklamowych będą niewystarczające.

Nie przywiązuj również uwagi do ceny. Jeśli zainteresowała cię bardzo tania baza, zastanów się, czy jej właściciela na pewno stać na poniesienie kosztów aktualizacji rekordów. Raczej nie - dlatego zdecydowanie lepszym wyborem będzie postawienie na bazę z wyższej półki cenowej, ale posiadającą dobrą jakość danych.



Jakie informacje znajdziesz w bazie danych?

W bazie danych znajdują się takie informacje o firmie, jak:

  • nazwa firmy,
  • dane rejestrowe, m.in. NIP, REGON, KRS, forma prawna, rok powstania firmy,
  • dane kontaktowe, m.in. ulica, miasto, kod pocztowy, województwo, powiat, gmina, telefon, faks, e-mail, adres strony www,
  • opis działalności: branża, słowa kluczowe opisujące działalność firmy i jej produkty, profil firmy,
  • dodatkowe dane, m.in. liczba zatrudnionych pracowników, roczne obroty, liczba samochodów we flocie firmowej itp.).

Gdzie wykorzystuje się bazy danych?

Bazy danych mają szerokie zastosowanie zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach. W celu przygotowania oferty i podniesienia jakości usług mogą posługiwać się nimi działy Marketingu czy Sprzedaży. Szeroki dobór kryteriów umożliwia wybranie bazy obejmującej najbardziej dopasowaną do twojej działalności grupy docelowej i skuteczne pozyskiwanie nowych klientów.

Bazy danych wykorzystywane są w takich obszarach, jak telemarketing czy e-mailing, gdzie pozwalają na bezpośrednie pozyskiwanie nowych klientów i wzrost przychodów firmy czy geomarketing, gdzie służą do prowadzenia analiz wspomagających decyzje marketingowe, sprzedażowe i strategiczne dla rozwoju firmy. Dane z baz są także pomocne w analizie rynku, a więc przy wszelkich czynnościach badawczych, które ułatwiają podejmowanie strategicznych decyzji w firmie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz