7 sposobów na Blue Monday. Jak przeżyć najbardziej depresyjny dzień roku?

7 sposobów na Blue Monday. Jak przeżyć najbardziej depresyjny dzień roku?

Czym jest Blue Monday i kiedy wypada? To podobno najbardziej depresyjny dzień w roku, choć teoria ta nie ma naukowego potwierdzenia. Przypada zawsze w trzeci poniedziałek stycznia. Za oknem szaro i buro, do lata daleko, wszyscy wokół narzekają, więc nic dziwnego, że masz spadek energii i nic Ci się nie chce. Czy istnieje recepta na styczniowe przygnębienie? Poznaj nasze proste wskazówki, jak pokonać ponury nastrój - nie tylko w niebieski poniedziałek.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

1. Dobrze zacznij dzień od… treningu

Nic tak nie poprawia nastroju jak porządny wycisk na siłowni. Sport wyzwala endorfiny, redukuje stres i daje kopa do działania. Jeśli potrzebujesz zastrzyku energii na najbardziej depresyjny dzień roku, biegnij na fitness. Po treningu od razu poczujesz się lepiej. Nie lubisz mocnych ćwiczeń? Wybierz się na jogę lub pilates. Lubisz tańczyć? Postaw na grupowe zajęcia z salsy czy tańca nowoczesnego. Nie masz karnetu na siłownię? Możesz wykonać zestaw ćwiczeń na dywanie w domu albo udać się na jogging po parku.

2. To nie koniec aktywności! Idź na spacer

Rozpoczęcie poranka od treningu daje motywację do działania na długie godziny. Nie spędzaj jednak całego dnia w pomieszczeniu! W czasie przerwy w pracy koniecznie wyjdź na spacer. Dotlenisz się, przewietrzysz głowę i zapomnisz o wszystkich utrapieniach. Koniecznie zabierz ze sobą kolegę lub koleżankę siedzących biurko obok, żeby żadne Blue Monday przypadkiem nie dało im się w kość. Pogoda nie sprzyja spacerom na zewnątrz? Pozwól sobie na chwilę odpoczynku i spójrz przez okno - patrzenie w dal pomoże ci się wyciszyć i korzystnie wpłynie na Twoje oczy, którym przyda się mała przerwa od monitora.

spacer

3. Na duże smutki małe co nieco

W gorszy dzień zadbaj o swoje kubki smakowe. Nie musisz od razu rzucać się na opakowanie lodów, ale pozwól sobie na drobne grzeszki. Umów się ze znajomymi na kolację do dobrej restauracji. Wybierz z menu swoje ulubione danie, a na deser koniecznie słodkie co nieco. Czekolada wyzwala przecież hormon szczęścia! Zamów brownie, czekoladowy sernik lub inne ulubione ciastko i rozkoszuj się wybornym smakiem. Ulubiony przysmak możesz również ugotować samodzielnie w domu. Satysfakcja z udanego wypieku i pochwały odebrane od najbliższych sprawią, że Twój humor automatycznie się poprawi.

Przeczytaj również: TOP 5 pomysłów na proste wypieki w domu

4. Obejrzyj ulubiony film i zapomnij o całym świecie

Umów się z paczką znajomych i wspólnie przypomnijcie sobie film z dawnych lat. Najlepiej komedię, przy której śmiejecie się do łez i możecie przywołać wspomnienia. Zamówcie pizzę lub przygotujcie domowy popcorn. Wspólny seans z pewnością poprawi wszystkim humory. Jeśli wolisz najbardziej depresyjny dzień w roku spędzić w samotności, nie ma problemu. Włącz swój ulubiony film lub serial i schowaj się pod kocem z dala od całego świata. 

Zanim zaplanujesz seans, sprawdź: 5 mroźnych propozycji – seriale z zimą w tle

przyjaciele oglądający film

5. Teraz czas na relaks. Przygotuj domowe SPA

Zamień swoją łazienkę w profesjonalne SPA. Niby banał, a zawsze pomaga! Do wanny wypełnionej po brzegi wodą wlej ulubiony olejek eteryczny lub płyn do kąpieli, który sprawi, że na powierzchni wody powstanie biała piana. Możesz również wrzucić do wanny musującą kulę do kąpieli. Niektóre z nich barwią wodę na wszystkie kolory tęczy, a do tego przyjemnie pachną. Na twarz nałóż maseczkę, a na włosy nawilżającą odżywkę lub olejek, który dodatkowo je odżywi. Zapal pachnące świece i zanurz się w swoim świecie. Do tego nastrojowa muzyka i wszystko od razu wydaje się znośne. Po kąpieli otul się w miękki szlafrok, a zły nastrój pryśnie szybciej, niż się pojawił.  

6. Pozbądź się bałaganu

Zasiadasz wygodnie w fotelu. Próbujesz zrelaksować się przy ulubionej muzyce albo wciągającej lekturze, jednak coś nie wychodzi? Rozejrzyj się wokół. Może to wcale nie Blue Monday jest przyczyną Twojego rozdrażnienia? Może otacza się nadmiar rzeczy? Bałagan zdecydowanie nie wpływa dobrze na nastrój i nie pomaga w skupieniu się. Koniecznie uporządkuj przestrzeń i pozbądź się zbędnych gratów. Dzięki temu oczyścisz zarówno mieszkanie, jak i głowę. Porządek nie pomógł? Skorzystaj z naszych pozostałych wskazówek i nie pozwól, by zły nastrój zepsuł Ci dzień.

bałagan

7. Zrób sobie niecodzienny prezent

Mały shopping jeszcze nikomu nie zaszkodził. Ale jak na zakupy, to nie byle jakie! Myślisz sobie – ale moja szafa i tak już pęka w szwach, a w domu dopiero było wielkie sprzątanie? Wcale nie musisz pędzić po nową bluzkę lub inny zbędny gadżet. Lepiej zajdź do… kwiaciarni i kup sobie roślinkę. Nic tak nie koi nerwów jak naturalna zieleń. Wprowadź rośliny do swojego domu, a z pewnością poczujesz pozytywną aurę i... cudowny zapach kwiatów.

Bez względu na to, czy wierzysz, że niebieski poniedziałek to najbardziej depresyjny dzień w roku, czy nie, to pamiętaj, że szczególnie w styczniu warto zadbać o siebie i swój nastrój. Dzięki temu nawet Blue Monday nie będzie dla Ciebie wyzwaniem. 

Opracowanie:
Marta
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Przeczytaj także

Wyszukaj firmy z branży