Artykuł sponsorowany

4 rzeczy, o których powinieneś pamiętać przed wynajęciem biura

4 rzeczy, o których powinieneś pamiętać przed wynajęciem biura

Wynajem biura wiąże się z wieloma pytaniami i wątpliwościami. Nie zawsze wiadomo, jakimi dokładnie kryteriami się kierować i na co zawracać największą uwagę, oczywiście poza ceną najmu. Jakie pytania powinno się zadać właścicielowi obiektu jeszcze przed podpisaniem właściwej umowy? Które czynniki będą miały decydujący wpływ na komfort i bezpieczeństwo korzystania z pomieszczeń biurowych?

1. Stan techniczny

Pierwsza kwestia odnosi się do stanu technicznego zarówno samego budynku, jak i części wspólnych oraz poszczególnych pomieszczeń. Warto dowiedzieć się o to, kiedy ostatni raz remontowano obiekt i czy w najbliższym czasie są planowane jakieś dodatkowe prace renowacyjne. A jeśli tak, to w jakim stopniu uciążliwe się one okażą.

Szczególne zainteresowanie powinny wzbudzać instalacje, np. elektryczne i wodociągowe. Ich dobry stan to gwarancja bezproblemowego korzystania z biura.

2. Bezpośrednie otoczenie

Dobrze jest zorientować się w otoczeniu biura. Chodzi tutaj o otoczenie zewnętrzne (np. drogi dojazdowe, hałaśliwe trasy, niebezpieczna dzielnica), jak i wewnętrzne (np. konkurencyjne firmy działające w tym samym budynku).

Wszystko to będzie miało wpływ na codzienną pracę.

3. Długość trwania umowy

Kolejna rzecz odnosi się do formalności. Zastanów się, na jak długi czas chcesz zaplanować współpracę z wynajmującym.

Na przykład w przypadku takiej firmy jak EKO Invest umowa jest dostosowywana do Twoich indywidualnych oczekiwań.

Dłuższy okres najmu to pewien rodzaj stabilizacji, która jest potrzebna w kontekście prowadzenia każdego biznesu. Z kolei umowa na krótszy okres daje możliwość sprawdzenia, czy dane biuro dobrze się sprawdza.

4. Warunki do prowadzenia konkretnej działalności

Każda działalność ma swoją własną charakterystykę. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep wysyłkowy, to potrzebna Ci będzie dodatkowa przestrzeń przeznaczona wyłącznie na magazynowanie oraz pakowanie towaru.

Z kolei, jeśli do pracy potrzebny jest Ci wyłącznie adres, niewielka powierzchnia i bezproblemowy dostęp do Internetu, to wymagania będą o wiele mniejsze. W zupełności wystarczą Ci na przykład dwa pomieszczenia z biurkami i miejscem do trzymania sprzętów.

Zatem wybierając przestrzeń biurową, zawsze miej na uwadze to, jaki dokładnie biznes prowadzisz.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz