4 powody, dla których warto prowadzić firmowy kanał na YouTube

4 powody, dla których warto prowadzić firmowy kanał na YouTube

Video content to dla firm doskonała forma promocji. Użytkownicy Internetu chętnie oglądają bowiem w sieci krótkie filmy, które często są dla nich inspiracją i zaspokajają ich potrzebę informacji. Kanał na YouTube pomoże Ci dotrzeć do odpowiednich odbiorców, którzy być może staną się Twoimi klientami. Wciąż jednak zastanawiasz się, czy warto w niego zainwestować? Poznaj zalety prowadzenia kanału marki na YouTube.

YouTube jako główna platforma do video marketingu

Coraz więcej firm tworzy video content i wykorzystuje go do swoich działań promocyjnych. Nic dziwnego, filmy są bowiem bardzo angażujące i chętnie oglądane przez internautów. Najczęściej używaną platformą do video marketingu jest YouTube, który liczy 1,8 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie1. Warto zaznaczyć, że jest to też druga zaraz po Google najczęściej używana wyszukiwarka na świecie.

Użytkownicy szukają na YouTube już niemal wszystkiego. W serwisie można wyszukać filmy praktycznie na każdy temat i z każdej dziedziny. Vlogi, przepisy kulinarne, tutoriale, recenzje, webinary, instrukcje obsługi czy testy produktów to tylko niektóre z rodzajów contentu, jaki można tam znaleźć.

Do kogo można dotrzeć za pomocą YouTube?

Dzięki YouTube możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Wbrew pozorom widownią serwisu nie są tylko nastolatkowie, fascynaci branży beauty czy gracze gier. Tak naprawdę z YouTube korzystają osoby ze wszystkich pokoleń – X, Y, Z, a nawet boomersi. Ponadto, według danych, 50% osób decyzyjnych w branży B2B używa serwisu YouTube do poszukiwania informacji o zakupach2.

Wciąż zastanawiasz się, czy prowadzenie firmowego kanału to dobry pomysł? Poniżej znajdziesz powody, dla których warto zacząć tworzyć video content.

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>

Dlaczego warto prowadzić kanał marki na YouTube?

YouTube stał się ważnym kanałem promocji marek i firm. Jak się okazuje, już 91% firm wykorzystuje materiały video jako narzędzie marketingowe. Ponadto 96% marketerów przyznaje, że publikowane filmy pomogły im pozyskać potencjalnych klientów3.

Oto co zyskasz, jeśli zdecydujesz się założyć kanał swojej marki na YouTube i regularnie publikować interesujące dla widzów treści video.

1. Zwiększysz świadomość Twojej marki

Dzięki kanałowi na YouTube Twoja marka czy firma stanie się bardziej rozpoznawalna. Filmy są chętnie udostępniane przez internautów na innych portalach, np. na Facebooku. Twórz więc ciekawy, wysokiej jakości video content, który będzie angażował Twoich widzów. Zwiększysz szansę na to, że ktoś podzieli się Twoimi treściami z innymi. Odbiorcom być może zapadnie w pamięci nazwa Twojej marki. W ten sposób wpłyniesz na wzrost swojej popularności.

Zastanawiasz się, jakie filmy publikować? Twórz treści merytoryczne, które dadzą widzom pewną wartość i będą dla nich pomocne. Dostarczaj im edukację i rozrywkę. Oto najczęstsze formaty video, wykorzystywane przez firmy:

  • filmy edukacyjne – jak sama nazwa wskazuje, edukują widzów. Pokazują, jak rozwiązać dany problem, pozwalają lepiej zrozumieć konkretną branżę, usługę czy produkt,

  • wywiady – rozmowy ze znanymi i cenionymi osobami z branży. Pomagają kreować wizerunek eksperta,

  • testimoniale – opinie zadowolonych klientów. Pomagają niezdecydowanym osobom podjąć decyzję o zakupie,

  • filmy, które przedstawiają produkt – dają widzom możliwość zapoznania się z produktem.

WeNet YouTube

Przykład firmowego kanału na YouTube – WeNet Group S.A.

2. Zbudujesz zaangażowaną społeczność

Ludzie chętnie oglądają filmy na YouTube, gdyż są one łatwe w przyswojeniu i nie wymagają poświęcenia tyle uwagi i skupienia jak np. przeczytanie specjalistycznego artykułu. Co ciekawe, według statystyk aż 91% internautów chciałoby zobaczyć więcej filmów od marek4. Weź to pod uwagę. Jeśli będziesz regularnie publikować filmy na YouTube, zyskasz szansę na zbudowanie zaangażowanej, lojalnej społeczności.

Zachęć też swoich widzów do subskrypcji Twojego kanału, aby dostawali powiadomienia, gdy pojawi się nowy film. Treści video warto publikować systematycznie, w konkretne dni tygodnia. Możesz stworzyć np. serię filmów. Widzowie chętnie czekają na kolejny odcinek ich ulubionego cyklu. Zachęcaj też do dyskusji i zostawiania komentarzy pod filmem.

3. Kreujesz pozytywny wizerunek firmy

Publikując merytoryczne filmy, które pełnią funkcję edukacyjną, wykreujesz wizerunek eksperta w swojej branży. Odbiorcy będą bardziej skłonni Ci zaufać. Sprzedajesz sprzęt fotograficzny? Nakręć przykładowo film, w którym pokażesz, jak robić ładne zdjęcia w słabo oświetlonym pomieszczeniu. Internauci wyszukują takich treści i oczekują, że znajdą na YouTube gotowe rozwiązania. Jeśli dostarczysz im takiego contentu, pokażesz swoje doświadczenie w danej dziedzinie.

Niech Twoje filmy będą wartościowe dla odbiorców. Możesz też nagrać video, w których pokażesz priorytety swojej firmy i wartości, którymi się kierujesz, pracowników firmy, jej siedzibę lub historię swojej marki. W ten sposób dasz swoim widzom bliżej się poznać i ocieplisz swój wizerunek.

4. Wpłyniesz na wzrost sprzedaży produktów lub usług

Jak już zostało wspomniane, prowadzenie kanału na YouTube zwiększa świadomość marki. Ludzie, oglądając Twoje filmy, poznają Twoje produkty czy usługi. Widzowie mogą więc stać się Twoimi klientami. Jeśli Ci zaufają, chętniej korzystają z Twojej oferty. Potwierdzają to statystyki – aż 89% osób twierdzi, że po obejrzeniu filmu jakiejś marki, przekonało się do zakupu5.

Pokazuj swoje produkty/usługi i ich zalety. W zależności od tego, co sprzedajesz, możesz zaprezentować konkretne cechy produktu, np. parametry techniczne i funkcje. Stosuj język korzyści i udowodnij, w jaki sposób Twoja oferta zaspokoi potrzeby klienta.

Jak więc widzisz, YouTube to doskonałe narzędzie do promocji biznesu. Aby wideo marketing był jednak skuteczny, określ jasno swoje cele. Planując nowy film, zawsze myśl, co chcesz osiągnąć – przykładowo zwiększyć rozpoznawalność marki, czy może zachęcić do zakupu. Ta forma marketingu daje naprawdę wiele możliwości. Postaraj się je wykorzystać i ciesz się z sukcesów.

A jeśli chcesz pokazać swoją firmę w sieci, ale nie wiesz, jak skutecznie prowadzić firmowe konto w Social Mediach, to podejmij współpracę z WeNet. Doradcy internetowi przygotują dla Ciebie strategię, dzięki której dotrzesz do nowych odbiorców. Już teraz zamów darmową wycenę i wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych.

Źródła:

1https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-liczba-zalogowanych-widzow-miesiecznie

2https://www.searchenginejournal.com/top-youtube-channels-tips/409657/

3https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

4https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

5https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz