10 pytań i odpowiedzi. Jak będzie wyglądała wizyta u fryzjera?

10 pytań i odpowiedzi. Jak będzie wyglądała wizyta u fryzjera?

Masz dość odrostów? Twoje końcówki wołają o litość? A może po prostu tęsknisz za zmianą i marzysz, by nadać fryzurze nowy kształt? Jest dobra wiadomość, od 18 maja znów będzie można zadbać o urodę u fryzjera! Otwarcie salonów fryzjerskich powinno przebiegać z zachowaniem wszelkich środków ostrożności i bezpieczeństwa. Dowiedz się, jak umówić się na zabieg oraz sprawdź, co zmieni się podczas wizyty w salonie.

Strony www Strony www

1. Jak mogę umówić się do fryzjera?

Nie ma możliwości umawiania się „z ulicy”, czyli nie możesz wpaść do salonu bez wcześniejszego kontaktu zdalnego. Możesz umówić się na wizytę wyłącznie telefonicznie, mailowo lub np. poprzez formularz dostępny na stronie internetowej.

2. Kiedy nie mogę przyjść do salonu?

Nie możesz skorzystać z usług salonu fryzjerskiego, jeśli:

  • masz objawy świadczące o chorobie zakaźnej
  • jesteś w czasie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny
  • w ciągu tygodnia miałeś/miałaś kontakt z osobą, która mogła być zarażona

Dzień przed wizytą obsługa salonu fryzjerskiego skontaktuje się z tobą, by potwierdzić wizytę oraz wykluczyć powyższe przeciwwskazania.

3. Czy mogę przyjść na wizytę wcześniej?

Tak, ale nie możesz skorzystać z poczekalni. Przed wejściem na zabieg lubisz przeglądać magazyny dostępne dla klientów? Nie będziesz mieć na razie takiej możliwości. Jeśli przyjdziesz wcześniej, możesz poczekać wyłącznie na zewnątrz lokalu.

4. Czy muszę nosić maseczkę i rękawiczki w salonie?

Tak, o obowiązku przyjścia do salonu w maseczce personel powinien poinformować podczas kontaktu telefonicznego. Możesz zdjąć maseczkę wyłącznie podczas zabiegu, który wymaga odsłonięcia twarzy. Jeśli nie masz maseczki, salon powinien zapewnić bezpłatne lub płatne środki ochrony dla klientów.

W przypadku rękawiczek zasady są analogiczne. Jeśli nie masz swojej pary, salon powinien zagwarantować rękawiczki za darmo lub za opłatą.

5. Czy mogę korzystać z telefonu podczas wizyty?

Nudzisz się podczas zabiegu i chcesz skorzystać z komórki? Nie ma takiej możliwości. Podczas przebywania w salonie obowiązuje zakaz wyjmowania telefonów komórkowych.

6. Jakich zasad bezpieczeństwa muszę przestrzegać?

Poza noszeniem maseczki oraz rękawic, a także niekorzystaniem z telefonu trzeba pamiętać o podstawowych zasadach higieny. Przy wejściu do gabinetu musisz umyć ręce lub je zdezynfekować. Powinno się to zrobić również przy wyjściu.

Czego mogę oczekiwać od salonu?

Właściciel salonu powinien zadbać o m.in.:

  • Zapewnienie co najmniej 2 metrów odległości między klientami (dystans może być zmniejszony tylko, gdy wymaga tego realizacja usługi, wówczas niezbędne są środki ochrony indywidualnej).
  • Noszenie przez fryzjerów rękawiczek, osłon ust i twarzy, a także w przypadku niektórych zabiegów gogli lub przyłbic.
  • Używanie ręczników jednorazowych (w przypadku wielorazowych należy wymieniać je po każdym kliencie i prać z użyciem detergentu w min. 60 stopniach). To samo dotyczy peleryn.
  • Niekorzystanie z telefonów podczas wykonywania usługi.
  • Dezynfekowanie stanowisk, narzędzi, sprzętów po każdym kliencie.
  • Wietrzenie pomieszczeń.

7. Czy skorzystam z usług osób, które na co dzień pracują poza salonem?

Chodzi tu o profesjonalistów, którzy na co dzień pracują przy sesjach zdjęciowych czy pokazach zawodowych. Zaleca się wyłączenie świadczenia usług takich osób w salonach.

8. Czy napiję się kawy u fryzjera?

Lubisz zrelaksować się z kubkiem kawy podczas zabiegu? Niestety, na razie nie ma takiej możliwości i salony powinny zrezygnować z serwowania kawy czy herbaty.

9. Czy zakupię produkty fryzjerskie lub skorzystam z testerów?

Niektóre salony oferują sprzedaż profesjonalnych produktów do pielęgnacji. Będziesz mieć możliwość zakupu takich produktów, ale nie możesz dotykać ich przed zakupem, ani korzystać z testerów. Produkty podaje pracownik salonu.

10. Jak mogę zapłacić za usługę?

Rekomendowane są płatności bezkontaktowe lub za pomocą karty kredytowej. Klawiatura terminala powinna być regularnie dezynfekowana. W przypadku płatności gotówką salon może zastosować wyznaczoną tacę lub naczynie do umieszczania pieniędzy. 

Źródło: gov.pl

Opracowanie:
Marta
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz