10 porad, jak kupować z głową, czyli Black Friday w Polsce

10 porad, jak kupować z głową, czyli Black Friday w Polsce

Już niedługo wielkie obniżki. Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami, a za chwilę rozpoczną się świąteczne promocje. Chcesz kupić już prezenty na święta dla najbliższych? Skorzystaj z okazji i kup taniej wybrane produkty. Zanim jednak zdecydujesz się na zakupy, sprawdź praktyczne wskazówki, jak nie dać się nabrać na wyprzedażach.

Black Friday w Polsce

Black Friday, czyli Czarny Piątek, to dzień, na który czeka wiele osób na całym świecie. Święto promocji, dotychczas najbardziej popularne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, dociera też do innych krajów. Czarny Piątek w Polsce również staje się coraz bardziej popularny.

Black Friday odbywa się zawsze w ostatni piątek listopada, zaraz po Święcie Dziękczynienia w USA. W 2019 roku Czarny Piątek wypada 29 listopada. Klienci mają wówczas okazję kupić produkty w zaskakująco niskich cenach. To okazja do zakupu wymarzonego produktu w atrakcyjnej cenie, a także ulubiony czas dla zakupoholików. Kolejny dzień wyprzedaży do Cyber Monday w poniedziałek 2 grudnia, który dotyczy tylko zakupów online.

Black Friday w Polsce tak jak w Stanach Zjednoczonych również jest celebrowany 29 listopada. Warto pamiętać, że wiele sklepów internetowych i stacjonarnych oferuje niższe ceny nie tylko w piątek, ale także przez cały weekend, a następnie w poniedziałek określany jako Cyber Monday. Przed zakupem sprawdź czas trwania interesującej cię promocji.  

Black Friday w Polsce 2018

10 porad, jak nie dać się nabrać na wyprzedaży

Zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych na klientów czekają rozmaite sztuczki przygotowane przez kreatywnych sprzedawców. Dowiedz się, jak kupować z głową i nie wydać od razu całej wypłaty nie tylko w czasie Black Friday, ale także na innych wyprzedażach.  

1. 3 za 2

„W zestawie taniej”, „kup więcej, zapłać mniej” – tak przekonują sprzedawcy. Zanim sięgniesz po gotowy trójpak skarpetek czy kosmetyków, sprawdź, ile dokładnie zapłacisz za jeden produkt i czy faktycznie to się opłaca. 10 zł taniej brzmi dobrze, ale jeśli okaże się, że jeden produkt jest tylko 3 zł tańszy, być może taka promocja nie jest zbyt atrakcyjna. 

2. Gratisy i zniżki 

„Zrób zakupy za 150 zł, a na kolejne zakupy dostaniesz 20% zniżki” – wiele sklepów stosuje taką taktykę. Okazuje się, że buty, które kupujesz, kosztują 149 zł, więc bez wahania decydujesz się jeszcze na szalik za jedyne X zł. Przed dorzuceniem kolejnego produktu do koszyka, by dobić do wyznaczonej ceny, zastanów się, czy faktycznie tego potrzebujesz.

3. Cena a pojemność 

Nowy krem w wyjątkowo niskiej cenie? Sprawdź, najpierw jego pojemność. Być może okaże się, że w opakowaniu objętym promocją znajdziesz zdecydowanie mniej produktu niż w tym w regularnej cenie.

4. Różne ceny 

Cena zarówno na półce, jak i w gazetce i przy kasie powinna być taka sama. Niestety zdarza się, że sprzedawcy w gazetkach reklamowych podają niższą cenę, a drobnym drukiem umieszczają informację, że promocja obowiązuje tylko w wybranych dniach.

5. Tylko 159,99 

...czyli cenowa klasyka. Końcówki bez grosza zawsze wyglądają lepiej, bo klient ma wrażenie, ze zapłacił 150 zł z groszami, a nie 160.

6. Atmosfera i wygląd sklepu

Przyjemna muzyka, odpowiednie zaprezentowanie produktu i pojemne koszyki to kolejne sztuczki, którym ulega niejeden klient. Nawet jeśli zakupy to dla ciebie sposób na relaks, warto zachować czujność.

7. Zwrot produktu 

To zależy od woli sprzedawcy, więc przed zakupem sprawdź regulamin. Jeśli jednak robisz zakupy w sklepie online, zawsze masz prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni.

8. Reklamacja na produkty w promocji?

Tak, na reklamowanie każdego produktu masz 2 lata. Nie ma znaczenia, czy był to produkt na wyprzedaży czy nie. Możesz zażądać naprawy, wymiany lub obniżki ceny.

9. Reklamacja wyłącznie z paragonem?

Niekoniecznie, możesz przedstawić też inne dowody zakupu, np. wyciąg z karty płatniczej.

10. Reklamacja tylko z pudełkiem?

Nie, opakowanie nie jest wymagane do złożenia reklamacji.

Źródło: UOKiK

Oceń artykuł (8)
4.1
Komentarze
Dodaj komentarz