Artykuł sponsorowany

Różnice w zachowaniu dziecka w domu i przedszkolu

Różnice w zachowaniu dziecka w domu i przedszkolu

Wielu rodziców przekazujących dziecko do przedszkola nie może się nadziwić, dlaczego według relacji wychowawców zachowuje się ono zupełnie inaczej niż dotychczas. Środowisko, w którym znajduje się młody człowiek, mocno wpływa na jego psychikę, co może uwidocznić się właśnie w formie zmian w zachowaniu. Dotychczas spokojna pociecha może być w przedszkolu prawdziwym rozrabiaką, ale pojawiają się także sytuacje odwrotne.

Jak wykryć zmianę w zachowaniu dziecka?

Jako że jesteśmy zwykle przyzwyczajeni do określonego sposobu zachowania naszego dziecka, trudno jest uwierzyć w to, że może ono postępować zupełnie inaczej. Tymczasem zmiana zachowania pociechy zależy w dużym stopniu od środowiska, w którym przebywa. Przedszkole to środowisko całkowicie odmienne od domowego, w którym dziecko przebywało dotychczas. Nie chodzi tutaj oczywiście o to, że jedno z tych środowisk jest gorsze – są one jednak na tyle różne, że przejście z jednego do drugiego może wywołać niemal natychmiastową zmianę w zachowaniu dziecka. Wychwycenie przyczyny tej zmiany nie jest łatwe. Same dzieci najczęściej nie potrafią naprowadzić rodziców i wychowawców na właściwy trop, a tym bardziej wskazać konkretnych powodów zmiany w ich zachowaniu. Jeśli taka zmiana jest subtelna, to czasem potrafi nawet całkowicie umknąć dorosłym. Nie powinniśmy jej natomiast ignorować. Jeśli dotrą do nas sygnały, że przedszkole mocno wpływa na postępowanie dziecka, powinniśmy przede wszystkim zachować otwartość i zadeklarować chęć pełnej współpracy z wychowawcami. Takiej samej otwartości oczekujemy od zespołu przedszkola, które dobrze jest wybierać także pod tym kątem. Jedną z gwarantujących odpowiednie podejście placówek jest Wyspa Skarbów. Przedszkole z językiem chińskim.

Korzyści ze zniwelowania różnic w zachowaniu dziecka

Współpraca między rodzicami a przedszkolem jest kluczowa w znalezieniu przyczyny problemu – bo zwykle zmiana zachowania dziecka zależna od środowiska jest właśnie problemem. Jest to niezależne od tego, w jaki sposób zmienia się zachowanie naszej pociechy, zazwyczaj bowiem bywa tak, że w jednym ze środowisk – domowym lub przedszkolnym – jest ono korzystniejsze. Zwykle chodzi tutaj o poziomy koncentracji, zdolności do przyswajania informacji oraz komunikacji z innymi osobami. Powinniśmy oczywiście dążyć do tego, aby niezależnie od otoczenia dziecko spełniało wymagania stawiane przez środowisko i nie zachowywało się nieodpowiednio. Gwarantuje to bezpieczny i pozbawiony zakłóceń rozwój każdego młodego człowieka. Warto zatem współpracować z kadrą placówki wychowawczej – doświadczenie wielu rodziców przedkłada pod tym względem bardziej komunikacyjne przedszkola niepubliczne.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz