Artykuł sponsorowany

Reklama outdoor czy indoor? Cele, formy i skuteczność reklam

Reklama outdoor czy indoor? Cele, formy i skuteczność reklam

Specjaliści w branży często twierdzą, że reklamy zewnętrzne są skierowane do konsumenta, natomiast te znajdujące się wewnątrz budynku do klienta. Czy to prawda? Czym dokładnie różnią się reklamy indoor oraz outdoor oprócz miejsca, w którym się je umieszcza? Dowiedz się, czym charakteryzują się poszczególne typy reklam.

Czym charakteryzują się reklamy outdoor?

Reklamy zewnętrzne mają największy zasięg działania, ale dobierając treści, które mają zostać na nich umieszczone, trzeba kierować przekaz do znacznie szerszej grupy odbiorców. Ich celem najczęściej jest zwrócenie uwagi, bazując na intensywnych kolorach, grafikach czy krótkich hasłach. Spośród reklam outdoor najczęściej sięga się po szyldy, banery, plakaty, litery 3D, telewizory reklamowe czy litery LED zewnętrzne. Przyciągające uwagę produkty oferuje przykładowo producent wyświetlaczy reklamowych TechgrafQ, który specjalizuje się w wytwarzaniu nośników reklamy.

Dlaczego warto inwestować w reklamy indoor?

Reklamy indoor stanowią doskonałe dopełnienie reklam outdoor. Ich czas ekspozycji na odbiorcę jest nieco dłuższy i może służyć nie tylko reklamowaniu produktu czy usługi, ale również nakierowywaniu zainteresowanego konsumenta w odpowiednią stronę, gdzie ten będzie mógł je nabyć. W przypadku reklam wewnętrznych o wiele łatwiej jest określić szczegółowo grupę docelową. Celem tego rodzaju przekaźników często jest komunikat o konkretnej treści np. poinformowanie o promocji oraz nakłonienie klienta do zakupu towaru czy usługi. Popularną formą takich reklam jest stojak, ścianka reklamowa oraz rollposter reklamowy, które łatwo zauważyć w praktycznie każdym sklepie wielkopowierzchniowym. To jeden z tańszych sposobów na promowanie swojej firmy.

Jak prowadzić kampanie reklamowe z wykorzystaniem reklam outdoor i indoor?

W zakresie ściągania konsumentów w miejsca sprzedaży największą skutecznością cechują się reklamy outdoor. Reklamy indoor to z kolei gwarant wyższej sprzedaży – poza tym mogą być zapamiętywane nawet przez 95% potencjalnych klientów, co jest wyjątkowo efektywne. Wykorzystując nośniki zarówno outdoor, jak i indoor trzeba pamiętać o tym, by trafnie dopasować sposób przekazu i miejsce, w którym umieścimy reklamę. Wokół w miarę możliwości nie powinny znajdować się inne rozpraszacze uwagi.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz